اکتیویژن بلیزارد خرید سازنده بازی Candy Crush را با مبلغ 5.9 میلیارد دلار تکمیل کرد

در آبان ماه خبر خرید استودیوی King سازنده بازی محبوب Candy Crush Saga توسط غول بازی‌سازی Activision Blizzard تأیید شد و حالا این شرکت خرید خود را تکمیل کرده است.

1

بلیزارد سازنده بازی‌های فوق‌العاده محبوب وارکرافت، استارکرافت، Call of Duty، دایابلو و Hearthstone سرانجام خرید King Digital را تکمیل کرده و هر سهامداران این شرکت به ازای هر سهم از King حدود 18 دلار دریافت خواهند کرد. بلیزارد اخیراً اعلام کرده که به پلتفرم‌های موبایلی علاقه زیادی دارد و پس از عرضه Hearthstone برای گوشی‌ها و تبلت‌های هوشمند حالا قصد دارد استارکرافت را هم به موبایل بیاورد. شرکت کینگ به دلیل عرضه بازی‌های محبوبی مانند Candy Crush در صدر جدول‌ بازی‌های رایگان موبایلی گوگل پلی و اپ استور قرار دارد اما شاید اوضاع آن‌طور که انتظار می‌رود برای بلیزارد پیش نرود. آخرین باری که یک بازی موبایلی بزرگ خریداری شد سال 2012 و خرید OMGPOP توسط شرکت Zynga با قیمت 180 میلیون دلار بود که پس از آن محبوبیت بازی Draw Something کمتر و کمتر شد. به هر حال مدیرعامل اکتیویژن بلیزارد در مورد معامله اخیر خود می‌گوید:

ما موقعیت‌هایی عالی را برای ساخت راه‌های جدید برای مخاطبان در تجربه بازی‌های مورد علاقه‌شان از Candy Crush گرفته تا World of Warcraft و Call of Duty در دستگاه‌های موبایل، کنسول‌ها و رایانه‌های شخصی می‌بینیم. به نمایندگی از اکتیویژن بلیزارد ما مفتخریم که پیوستن ریکاردو، سباستین، استفنی و تمامی کارمندان بااستعداد King را به خانواده خود تبریک بگوییم.

Candy Crush که در لیست ده بازی رایگان برتر موبایلی دنیا قرار دارد اخیراً آن‌قدر از خریدهای داخل برنامه‌ای درآمد کسب کرده که نمایش تبلیغات را هم متوقف کرده است. با وجود این‌که این بازی دیگر محبوبیت سابق را ندارد اما مسلماً بلیزارد قادر خواهد بود باز هم از این بازی کسب درآمد کند.

phoneArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. Amir می‌گوید

    بازی کندی کراش آنچنانم قشنگ نیست
    گاهی وقتا به اصول بازی ما ربطی نداره بلکه باید شانس بیاری تا برنده بشی
    این خیلی مسخره هست