آغاز آزمایش میدانی شبکه 5G توسط ورایزن و سامسونگ

ورایزن اپراتور مشهور آمریکایی با همکاری با سامسونگ به تازگی آزمایشات میدانی شبکه مخابراتی تلفن همراه نسل پنجم موسوم به 5G را آغاز کرده است.

2

درحالی‌که فناوری مخابراتی نسل چهارم 4G LTE در کشور ما به‌تازگی در حال گسترش است اپراتور آمریکایی ورایزن با همکاری سامسونگ فناوری نسل پنجم را با سرعت چندگیگابیتی مورد آزمایش قرار می‌دهد. تست شبکه 4G برای اولین بار از محیط آزمایشگاهی خارج شده و در دنیای واقعی و اطراف مقر ورایزن در حال انجام است. با وجود این‌که در این مرحله پوشش بسیار محدود بوده و حتی از فاصله‌های بسیار نزدیک برای دریافت سیگنال نیاز به تجهیزات ویژه دارد اما نتایج تا این‌جای کار امیدوارکننده بوده است.

سرعت بالای فناوری 5G می‌تواند استریم ویدئوهای 4K شامل ویدئوهای واقعیت مجازی که نیاز به 17 فید همزمان دارد را به گوشی‌های موبایل بیاورد. به این ترتیب ورایزن یک قدم از رقیب خود AT&T پیش افتاده در حالی‌که اپراتور رقیب نیز در حال آزمایش فناوری 5G است ورایزن برای اولین بار به دنیای واقعی پا نهاده است. بزرگترین چالش‌های پیش روی فناوری 5G بهبود آنتن‌دهی در فضای داخلی ساختمان‌ها و همچنین گیرنده‌هایی است که در بدنه گوشی‌های هوشمند امروزی جا بگیرند. ورایزن مصمم است که این فناوری را در سال 2017 به صورت همگانی عرضه کند.

Engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. jafar می‌گوید

    اگه یه 5G واقعی تو ایران بیارن من اولین مشترشیم
    چون سامسونگ داره تستش میکنه :-) حتما خوبه دیگه که سامسونگ رفته سراغش :-)

  2. Amir می‌گوید

    ایرانسل هفته دیگه راه اندازی میکنه
    البته تفاوتی با 2G نداره هاا فقط اسمش و قیمتاشو تغییر میده