بیل گیتس در مناقشه اپل با FBI از درخواست دادگاه فدرال آمریکا حمایت کرد

اگر ماجراهای اخیر بین اپل و FBI در پرونده سن برناردینو را دنبال کرده باشید حتماً می‌دانید اکثر سران فناوری دنیا مانند گوگل، فیس‌بوک، توییتر، مایکروسافت و … از اپل حمایت کرده‌اند اما ظاهراً بیل گیتس بنیان‌گذار مایکروسافت نظر دیگری دارد.

1

ماجراهای مخالفت تیم کوک با تصمیم دادگاه مبنی بر رمزگشایی گوشی آیفون 5سی یکی از متهمان حادثه تروریستی سن برناردینو هنوز ادامه دارد و اما بیل گیتس به تازگی نظر خود را اعلام کرده است. بیل گیتس اعتقاد دارد که اپل باید به FBI در رمزگشایی گوشی یکی از قاتلین پرونده کمک کند. او در گفتگو با Financial Times اعلام کرد که FBI تنها به دنبال یک مورد خاص است و قصد رواج این مسأله را ندارد.

مدیر FBI آقای «جیمز کامی» نیز اخیراً ادعا کرده که این سازمان قصد ندارد رمزگذاری هیچ‌کسی به جز متهم را مخدوش کند و مخالف نقض حریم شخصی کاربران است. گیتس همچنین اعتقاد دارد باید قانون خاصی وضع شود که FBI را محدود کند تنها در شرایط خاصی به اطلاعات کاربران دسترسی داشته باشد. با وجود این‌که آقای ساتیا نادلا مدیرعامل کنونی مایکروسافت به صورت مستقیم اظهار نظری در این مورد نداشته اما یکی از سخنگوهای مایکروسافت بیانیه RGS در حمایت از تیم کوک و اپل را منتشر کرده و ظاهراً موضع ردموند را در این جریان مشخص کرده است.

Engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. Amir می‌گوید

    واقعا نمومنه هست این مرد