به لطف شرکت Imagination گوشی‌های ارزان‌قیمت نیز به پردازنده‌های گرافیکی قدرتمند مجهز می‌شوند

در حال حاضر اگر از بازی کردن روی گوشی لذت می‌برید باید گوشی‌های گران‌قیمت را خریداری کنید. چرا که پردازنده‌های گرافیکی خوب موبایلی در چیپست‌های رده‌بالا قرار گرفته و این چیپست‌‌‌‌های گران نیز در گوشی‌های پرچم‌دار یافت می‌شوند. اما حالا به لطف شرکت Imagination Technologies اوضاع قرار است متحول شود.

1

شرکت Imagination که سال‌هاست پردازنده‌های گرافیکی قدرتمند آیفون و آی‌پد را می‌سازد به تازگی در نمایشگاه MWC 2016 بارسلون پردازنده گرافیکی جدید خود با نام PowerVR 8XE را معرفی کرده که قیمتی بسیار پایین نسبت به کارایی آن دارد. این چیپ گرافیکی از فناوری Vulcan API برای گیمینگ بدون لگ و تأخیر در موبایل بعرع می‌برد و باعث می‌شود گوشی‌هایی بسیار ارزان‌قیمت را بتوان به پردازنده‌های گرافیکی خوب مجهز کرد. علاوه بر گوشی‌های ارزان خودروها و دستگاه‌های استریم و پخش ارزان را نیز می‌توان به این پردازنده گرافیکی مجهز کرد.

PowerVR-Imagination-new-chips

از آن‌جا که این چیپ گرافیکی کوچک‌تر است تولید و نصب آن نیز ارزان‌تر تمام خواهد شد و به این ترتیب پردازنده‌های گرافیکی جدید Imagination با وجود کارایی چندبرابر بهتر با همان قیمت پردازنده‌های ارزان و ضعیف کنونی عرضه خواهند شد. آقای «جو چن» مدیرعامل شرکت مدیاتک نیز به تازگی از این خبر استقبال کرده و امیدوار است در آینده نزدیک از این پردازنده گرافیکی در چیپست‌های موبایلی خود استفاده کند.

Engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. Amir می‌گوید

    خب پس دیگه ارزان قیمت نخواهند بود!!!