نوکیا: فعلاً عجله‌ای برای عرضه گوشی‌های هوشمند نداریم!

پس از خریدن بخش دستگاه‌ها و سرویس‌های نوکیا توسط مایکروسافت، این شرکت فنلاندی تا سال 2016 از عرضه هر گونه گوشی هوشمند با برند نوکیا منع شد. حالا که سال 2016 آغاز شده مدیرعامل نوکیا آقای Rajeev Suri در گفتگویی از برنامه آینده خود برای این شرکت پرآوازه می‌گوید.

1

وقتی نوکیا از عرضه گوشی‌های هوشمند منع شد تصمیم گرفت تا بر روی سرویس نقشه HERE Maps خود و عرضه آن به شرکت‌های مشهور خودروسازی مانند آئودی، BMW و Dailmler کار کند. این شرکت پس از قرارداد سرویس نقشه خود تصمیم گرفت شرکت Alcatel-Lucent را نیز خریداری کرده و به این ترتیب به یکی از پیشگامان فناوری 5G نسل چهارم شبکه مخابراتی تبدیل شود. نوکیا همچنین گنجینه‌ای غنی از پتنت‌ها و حق اختراعات ثبت شده در اختیار دارد.

اما به گفته مدیرعامل این شرکت آقای Suri نوکیا هنوز عجله‌ای برای ورود به بازار ندارد و قصد دارد از طریق شراکت با سایر تولیدکنندگان محصولات با برند نوکیا را عرضه کند. تولید گوشی توسط یک شرکت و عرضه آن توسط برندی دیگر پیش از این نیز سابقه داشته است. یکی از بارزترین این مثال‌ها را می‌توان Xperia X1 دانست که توسط اچ‌تی‌سی ساخته و با برند سونی اریکسون عرضه شد. آقای سوری می‌گوید:

ما دوست نداریم تنها لوگوی خود را بر روی دستگاه شرکت دیگری بچسبانیم. گوشی باید حس نوکیا را منتقل کند و این چیزیست که نوکیا با آن شناخته می‌شود.

با این‌که نوکیا امیدوار بود تا پایان سال 2015 شریکی مناسب برای هدف خودش پیدا کند هنوز موفق به این‌کار نشده اما ظاهراً عجله‌ای هم ندارد و قصد دارد تا طی 10 سال اعتبار و عظمت برند نوکیا را بازسازی کند. به این ترتیب احتمالاً تا پیش از سال 2017 خبری از گوشی هوشمندی با برند نوکیا نخواهد بود.

PhoneArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. Amir می‌گوید

    با برنامه و درست وارد بشه البته بدون آندروید