مدیاتک چیپست هشت هسته‌ای Helio P20 را معرفی کرد

مدیاتک علاوه بر سری چیپست‌های قدرتمند سری X حالا سری میان‌رده P را نیز در محصولات خود دارد. این شرکت دقایقی پیش در کنگره جهانی موبایل بارسلون عضو جدید خانواده P را با نام Helio P20 معرفی کرد.

0

سری X پردازنده‌های مدیاتک مخصوص بالاترین کارایی و تجربه مالتی‌مدیا طراحی می‌شوند در حالی که سری P برای عمر شارژ باتری بهینه و امکانات بالا در گوشی‌های هوشمند فوق باریک ساخته خواهند شد. چیپست جدید Helio P20 که در واقع جانشین Helio P10 می‌شود با فرآیند 16 نانومتری FinFET Plus ساخته شده و از حافظه رم LPDDR4(X) نیز پشتیبانی خواهد کرد. این نوع حافظه‌های رم 70 درصد پهنای باند بیشتری نسبت به نوع LPDDR3 داشته و مصرف انرژی بسیار کمتری را به همراه دارند. به این ترتیب عملکرد چیپست در بازی‌ها و مالتی‌مدیا نیز به میزان قابل توجهی بهبود خواهد یافت. به علت استفاده از فناوری ساخت 16 نانومتری چیپست Helio P20 حالا 15 درصد بهینه‌تر از Helio P10 است.

این چیپست جدید از هشت هسته پردازشی 64 بیتی Cortex-A53 با فرکانس 2.3 گیگاهرتز استفاده کرده و پردازنده گرافیکی دوهسته‌ای Mali-T880MP2 را با فرکانس 900 مگاهرتز در کنار خود دارد. این پردازنده گرافیکی تا 16 هسته قابل سفارش است و خوب است بدانید سامسونگ در گلکسی اس 7 از نوع 6 هسته‌ای آن استفاده کرده است. مدیاتک همچنین در این چیپست از فناوری اختصاصی Imagiq ISP استفاده کرده که تصاویر 24 مگاپیکسلی را با 24 فریم بر ثانیه و بدون تاخیر در ثبت عکس امکان‌پذیر می‌کند. با استفاده از سنسورهای RGWB به جای RGB تصاویر دوبرابر روشن‌تر شده و به لطف فوکوس خودکار phase detection فوکوس روی سوژه‌ها نیز به سرعت پرچم‌داران انجام خواهد شد. این ISP همچنین نسبت به مدل‌های قبلی نویز کمتری در نور کم را ایجاد خواهد کرد.

مودم استفاده شده در چیپست P20 نسل جدیدی تحت عنوان WorldMode LTE Cat.6 بوده که سرعت حداکثر 300 مگابیت بر ثانیه در دانلود و 50 مگابیت بر ثانیه در آپلود را دارا بوده و از دو سیم‌کارت GSM یا WCDMA پشتیبانی می‌کند.

به گفته مدیاتک Helio P20 نیمه دوم سال 2016 در گوشی‌ها و تبلت‌های میان‌رده در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

AndroidHeadlines

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.