گوشی هوشمند Xperia X Performance سونی با صفحه‌نمایش 5 اینچی و اسنپ‌دراگون 820 رونمایی شد

با وجود این‌که تصور می‌کردیم خبری از پرچم‌دار جدیدی برای سونی نخواهد بود سونی گوشی Xperia X Performance خود را با بدنه فلزی و چیپست فوق قدرتمند اسنپ‌دراگون 820 رونمایی کرد.

1

پس از رونمایی از گوشی میان‌رده Xperia X و گوشی ارزان‌تر Xperia XA نوبت به Xperia X Performance رسیده که همان‌طور که از نامش پیداست برای کارایی طراحی شده است. این گوشی که پیش از این تصاویری از آن با نام Xperia PP10 منتشر شده بود به صفحه‌نمایشی 5 اینچی با وضوح فول اچ‌دی 1080p مجهز است و با وجود شباهت به سری Xperia Z به جای شیشه در پشت از فلز برس خورده استافده کرده است. به گفته سونی لبه‌های گوشی طوری گرد و خمیده شده‌اند تا در دست گرفتن آن آسان‌تر شود. همان‌طور که از یک پرچم‌دار سونی انتظار دارید X Performance هم با استاندارد ضدآب و گردوغبار IP68 عرضه می‌شود.

Xperia-X-Performance-Black

اکسپریا X Performance به چیپست قدرتمند اسنپ‌دراگون 820 با 4 هسته سفارشی Kryo و پردازنده گرافیکی Adreno 530 مجهز شده است که آن را از نظر کارایی حتی بالاتر از Xperia Z5 Premium قرار خواهد داد. دوربین 23 مگاپیکسلی این گوشی با کمک فوکوس هیبریدی (کنتراست و PD) به سرعت فوکوس عالی 0.1 ثانیه دست پیدا کرده است و به ادعای سونی این فناوری پیش از این در دوربین‌های سری آلفای این شرکت استفاده شده است.

Xperia-X-Performance-live

دوربین اکسپریا X Performance قادر است مکان بعدی سوژه را حدس زده و به این ترتیب به صورت ادامه‌‌دار و بدون خطا روی سوژه‌ها فوکوس را قفل کند. این دوربین همچنین به بزرگنمایی 5 برابر Clear Image با کمترین افت کیفیت و همچنین بازه حساسیت ISO تا 12800 مجهز شده است. دوربین جلویی هم 13 مگاپیکسلی انتخاب شده تا برای ثبت تصاویر سلفی نیز هراسی به خود راه ندهید.

Xperia-X-Performance-lime-gold

X Performance همان‌طور که می‌بینید از اسپیکرهای استریو در جلو و حسگر اثر انگشت روی دکمه پاور نیز بهره خواهد برد و در رنگ‌های نقره‌ای، طلایی، خاکستری و رزگلد عرضه خواهد شد. این گوشی از باتری 2700 میلی‌آمپرساعتی استفاده کرده که به ادعای سونی دو روز کامل را با شما همراهی خواهد کرد و همچنین به لطف سیستم شارژ Qnovo عمر مفید باتری نیز دوبرابر خواهد شد.

سونی X Performance را به سه گیگابایت رم، 32 گیگابایت حافظه داخلی و درگاه کارت حافظه مجهز کرده و برای افزایش کیفیت صدا یک مبدل دیجیتال به آنالوگ DAC با رزولوشن بالا برای آن انتخاب کرده است. این گوشی قرار است از ابتدای تابستان آینده به همراه Xperia X و Xperia XA به بازار عرضه شود.

phoneArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. حمیدرضا می‌گوید

    تابستان سال آینده عرضه میشه!!!!!!

    همین کارهارو سونی انجام میده که هی ضرر مکنه