اکسپریا ایکس سونی رسما رونمایی شد؛ آغازگر گوشی‌های هوشمند سری جدید ایکس

به نظر می‌رسد سونی در اقدامی شجاعانه قصد داری سری X اکسپریا را با ظاهر ارتقا یافته و مدرن‌تر جایگزین سری اکسپریا Z گوشی های خود نماید. در همین راستا نیز لحظاتی پیش در MWC2016 از دو میان رده با نام‌های اکسپریا ایکس و اکسپریا XA رونمایی شد.

1

بزرگ‌ترین مزیت گوشی‌های جدید سونی نسبت به سری اکسپریا زد این شرکت، تنوع رنگ بدنه و به کار گیری المان‌های مدرنیزه در طراحی آن‌ها به شمار می‌آید. اکسپریا ایکس سونی را می‌توان  آغازگر گوشی‌های هوشمند سری جدید ایکس این شرکت ژاپنی دانست که با ابعاد 69.4 در 142.7 در 7.9 میلی‌متر و وزن 153 گرمی دارای نمایشگری 5 اینچی با رزولوشن فول اچ دی مجهز به موتور تفکیک تصویر X-Reality است که تصاویری با رنگ‌های مصنوعی را با شفافیت و دینامیک هرچه بیشتر ارائه می‌دهد.

Xperia-X-images (2)

این محصول در سینه میزبان تراشه شش هسته‌ای اسنپ‌دراگون 650 در کنار 3 گیگابایت حافظه رم می‌باشد. علاوه بر این گوشی هوشمند اکسپریا ایکس در دو نسخه 32 و 64 گیگابایتی تولید گردیده با این حال برای دسترسی به فضای ذخیره‌سازی بیشتر هم می‌توان از کارت حافظه جانبی در آن استفاده کرد.

Xperia-X-images (3)

دیگر ویژگی میان رده جدید سونی بهره‌مندی از دوربین 23 مگا پیکسلی مجهز به قابلیت فوکوس خودکار هیبریدی در قاب پشتی است. این دوربین به دلیل برخورداری از G-Lens با گشادگی دیافراگم  F2.0، قادر است تصاویر را با شفافیت هرچه تمام‌تر و با امکان زوم 5x ثبت نماید. در سوی دیگر اکسپریا ایکس در قاب جلویی نیز به دوربین سلفی واید 13 مگا پیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار هیبریدی و SteadyShot مجهز شده است که می‌تواند یکی از سوژه‌های موجود در کادر را انتخاب نموده و رفتار آن را پیش‌بینی نمایند؛ این امر باعث جلوگیری از تار شدن عکس در هنگام حرکت اجزا درون کادر می‌شود.

Xperia-X-images (1)

به ادعای شرکت سازنده، باتری این محصول به لطف بهره‌مندی از فناوری Qnovo’s Adaptive و برنامه مدیریت مصرف انرژی جدید قادر است تا دو روز انرژی دستگاه را تأمین نمایند. لازم به ذکر است که تا به این لحظه هنوز اطلاعاتی در رابطه با زمان عرضه و قیمت نهایی این سری منتشر نشده است.

phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. ejl می‌گوید

    احتمال بسیار زیاد این سری جایگزین سری Z نخواهد شد و طبق گفته های سونی در مورد کاهش خانواده های XPERIA این خانواده Xجایگزین خانواده های /T/E/C/وM خواهد شد.
    ضمنا سونی به هیچ عنوان از این سری به عنوان پرچمدار نام نبرده و قابلیت های منحصر به فرد سونی مانند صفحه نمایش 4K و قابلیت ضد آب در این سری قرار ندارد .البته عده ای XPERIA X PER را ضد آب قلمداد میکنند که بعید به نظر میرسد.