گوشی‌های هوشمند Vibe K5 و K5 Plus لنوو رسما رونمایی شدند

در کنگره جهانی موبایلِ امسال شرکت‌های مختلف در مقابل هم صف آرایی کرده‌اند، در این بین لنوو را که یکی از بزرگ‌ترین سازندگان گوشی در چین است نباید دست کم گرفت، امسال نیز لنوو دست پر به میدان آمده و گوشی‌های هوشنمد Vibe K5 را به همراه K5 Plus رونمایی کرد.

1

گوشی‌های همراه هوشمند لنوو در چین و هندوستان فروش خوبی دارند، جالب است بدانید در سال گذشته میلادی گوشی‌های میان رده لنوو حتی از محصولات تراز اول این شرکت نیز فروش بهتری داشته‌اند. به این ترتیب می‌توان گفت لنوو قصد دارد با حضور خود در این مراسم گوشی‌های همراه خود را به سایر نقاط دنیا نیز معرفی کند.

AH-Lenovo-Vibe-K5-K5-Plus

گوشی‌های Vibe K5 و K5 Plus که به تازگی از جانب لنوو معرفی‌ شده‌اند را می‌توان از لحاظ سخت‌افزاری در گروه محصولات میان‌رده بازار قرار داد. این دو گوشی از لحاظ طراحی شباهت‌های زیادی به یکدیگر دارند؛ اما این قضیه در خصوص سخت‌افزار آنها صدق نمی‌کند و K5 Plus به سخت‌افزار قوی‌تری مجهز است.

هر دو گوشی هوشمند معرفی شده از جانب لنوو به صفحه‌نمایش ۵ اینچی مجهز هستند که البته از لحاظ کیفیت تصویر با هم تفاوت‌هایی دارند. گوشی هوشمند Vibe K5  به صفحه‌نمایشی ۵ اینچی با رزولوشن 720p مجهز است در صورتی‌که Vibe K5 Plus از صفحه‌نمایشی ۵ اینچی با رزولوشن فول‌اچ‌دی بهره می‌برد.

Lenovo-Vibe-K5-K5-Plus

در قلب Vibe K5 چیپست هشت‌هسته‌ای اسنپ‌دراگون ۴۱۵ که از معماری ۶۴ بیتی بهره می‌برد به چشم می‌خورد؛ اما Vibe K5 Plus به چیپست  هشت‌ هسته‌ای اسنپ‌دراگون ۶۱۶ مجهز است، لازم به ذکر است این چیپست نیز از معماری ۶۴ بیتی پشتیبانی می‌کند. به غیر از پردازنده و صفحه‌نمایش سایر مشخصات فنی این دو گوشی جدید شباهت‌های زیادی به یکدیگر دارند. دوربین ۱۳ مگاپیکسلی در قسمت پشت هر دو محصول به چشم می‌خورد و برای دوربین سلفی این دو گوشی نیز سنسوری ۵ مگاپیکسلی تعبیه شده است.

AH-Lenovo-Vibe-K5

اندروید نسخه ۵.۱ آب‌نبات چوبی به همراه رابط کاربری شخصی شده لنوو نیز به عنوان مشخصات نرم‌افزاری لنوو Vibe K5 و Vibe K5 Plus شناخته می‌شود. دو گیگابایت رم به همراه ۱۶ گیگابایت حافظه ذخیره سازی که تا ۳۲ گیگابایت هم قابل ارتقا است به همراه باتری قابل تعویض ۲۷۵۰ میلی‌آمپری در کنار پردازنده گرافیکی آدرنو ۴۰۵ را به عنوان سایر مشخصات سخت‌افزاری این دو گوشی میان‌ رده لنوو می‌توان شناخت.

بلوتوث نسخه ۴.۱ به همراه پشتیبانی از شبکه مخابراتی 4G LTE در هر دو گوشی به چشم می‌خورد و جالب اینجاست که این دو گوشی از لحاظ وزن و ابعاد نیز با یکدیگر برابر هستند، لنوو Vibe K5 و K5 Plus ضخامتی برابر با ۸.۲ میلی‌متر دارند و وزن این گوشی‌ها ۱۴۲ گرم است.

Lenovo-Vibe-K5-K5-Plus_5

این محصولات از لحاظ رنگ‌بندی نیز تنوع مناسبی دارند و در رنگ‌های نقره‌ای، طلایی و خاکستری روانه بازار می‌شود. لنوو وعده داده تا این دو گوشی را ظرف یک‌ماه آینده به دست خریداران برساند. به تمامی مشخصات این دو محصول میان رده لنوو اشاره شد با این حساب بد نیست قیمت آنها را نیز ذکر کنیم، لنوو Vibe K5 قیمتی برابر با ۱۲۹ دلار دارد و لنوو K5 Plus با قیمت ۱۴۹ دلار راهی بازار خواهد شد.

androidheadlines.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. Amir می‌گوید

    به نظر بد نمیاد