جی 5 ال‌جی سرانجام با بدنه فلزی، درگاه جادویی و دوربین دوگانه رونمایی شد

پس از ماه‌ها شایعه و درز تصاویر، ال‌جی سرانجام دقایقی پیش گوشی هوشمند G5 را رسماً معرفی کرد. این گوشی اولین گوشی فلزی سری G محسوب می‌شود که نه‌تنها ویژگی باتری قابل تعویض خود را حفظ کرده بلکه با یک درگاه جادویی امکان افزودن ویژگی‌های منحصربه‌فردی را فراهم می‌کند.

18

همان‌طور که پیش از این در تصاویر نیز دیده بودیم یکی دیگر از تغییرات مهم در طراحی جی 5 به محل قرارگیری دکمه‌های تنظیم صدا باز می‌گردد که دوباره در کناره‌های گوشی قرار گرفته و جای خود را به دوربین دوگانه و حسگر اثر انگشتی داده‌اند که حالا به عنوان دکمه Power نیز عمل می‌کند.

LG-G5-reveal

این گوشی از پردازنده قدرتمند اسنپ‌دراگون 820 کوالکام با 4 هسته سفارشی Kryo و پردازنده گرافیکی عالی Adreno 530 بهره می‌برد که تا 40 درصد نسبت به نسل پیش سریع‌تر عمل کرده بدون این‌که مشکلات گرمای بیش از حد آن را داشته باشد. این گوشی همچنین به 4 گیگابایت حافظه رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده و خوشبختانه درگاه کارت حافظه نیز برای افزایش آن وجود دارد. جی 5 از یک باتری 2800 میلی‌آمپرساعتی و اندروید 6.0 مارشملو بهره‌مند است و ظاهراً ال‌جی تصمیم گرفته این‌بار در مشخصات سخت‌افزاری این گوشی کوتاهی نکند و حتی فرستنده مادون قرمز را نیز برای کنترل لوازم خانگی فراموش نکرده است.

G5-expansion-slot

ال‌جی جی 5 از صفحه‌نمایشی 5.3 اینچی با وضوح QHD برخوردار است که 0.2 اینچ از نسخه‌های قبلی کوچک‌تر بوده و حالا تراکم پیکسلی 554 پیکسل بر اینچ را دارد. صفحه‌نمایش 5.3 اینچی این گوشی همیشه روشن بوده و اطلاعاتی مانند ساعت، وضعیت باتری و اعلان‌ها را بدون نیاز به روشن کردن صفحه در اختیارتان می‌گذارد.

به ادعای ال‌جی از آن‌جا که تنها بخش کوچکی از صفحه روشن می‌شود مصرف شارژ جی 5 در این حالت تنها 0.8 درصد در هر ساعت خواهد بود. با وجود استفاده از همان فناوری IPS LCD به گفته ال‌جی این صفحه‌نمایش همیشه روشن در طول روز تنها 150 بار رفرش شده تا مصرف انرژی بهینه باشد صفحه‌نمایش جی 5 همچنین از قابلیت Daylight Mode برای بهبود خوانایی صفحه زیر نور مستقیم خورشید بهره می‌برد و قادر خواهد بود روشنایی خود را به 850 نیت برساند.

همان‌طور که در شایعات داشتیم جی 5 به دو دوربین در پشت مجهز است. دوربین 16 مگاپیکسلی با زاویه دید 78 درجه و دوربین 8 مگاپیکسلی با زاویه 135 درجه. ال‌جی دوربین دوم را وسیع‌ترین زاویه دید در میان تمامی گوشی‌های هوشمند اعلام کرده و ادعا می‌کند زاویه دید آن 1.7 برابر بیشتر از گوشی‌های کنونی و 15 درجه بیشتر از زاویه دید چشم انسان است.

LG-G5-camera

کاربران قادر خواهند بود از این زاویه دید گسترده برای ثبت تصاویر از ساختمان‌های بلند، مناظر گسترده و گروه‌های افراد بهره ببرند. دوربین جلویی نیز مانند جی 4 هشت مگاپیکسلی انتخاب شده است.

ال‌جی همچنین امکانات نرم‌افزاری گسترده‌ای مانند Pop-out picture، Film Effect و Auto Shot را به دوربین جی 5 آورده است. ویژگی Pop-Out با استفاده از دو عکس گرفته شده توسط هر دو دوربین یک عکس تصویر در تصویر خلق می‌کند، Film Effect می‌تواند 9 افکت مختلف را به تصاویر اضافه کند و Auto Shot هم به صورت خودکار وقتی چهره در تصویر مشخص شد سلفی را ثبت خواهد کرد.

LG-G5-titan-silver

از نظر نرم‌افزاری جی 5 به اندروید 6.0.1 مارشملو با رابط کاربری LG UI شبیه به جی 3 و جی 4 مجهز شده است. در نگاه اول این رابط کاربری تغییری نسبت به جی 4 نکرده اما ظاهراً ال‌جی کشوی اپلیکیشن‌ها را به کلی حذف کرده و آیکن تمامی اپ‌ها را مانند رابط کاربری هواوی و شیائومی و البته iOS اپل به صفحه خانگی کشانده است.

یک تغییر شجاعانه!

اما شاید مهم‌ترین ویژگی جی 5 ماژولار بودن آن و امکان افزودن لوازم جانبی در درگاه جادویی آن به منظور تبدیل آن به یک دوربین دیجیتال پیشرفته و یا یک مدیاپلیر با رزولوشن بالاست. ال‌جی این ویژگی را Expansion Slot نامیده است. ال‌جی فعلاً تنها دو ماژول برای ویژگی منحصربه‌فرد این گوشی معرفی کرده است:

CAM Plus: این ماژول قرار است ارگونومی مناسب برای در دست گرفتن جی 5 به صورت افقی و به عنوان یک دوربین دیجیتال را فراهم کند. دکمه‌ها و کنترل‌های فیزیکی این ماژول شامل فوکوس خودکار، نورگیری، پاور، دکمه شاتر، ضبط فیلم و بزرگنمایی می‌شود و یک باتری با ظرفیت 1200 میلی‌آمپرساعت نیز برای افزایش عمر شارژ گوشی در آن قرار گرفته است.

Hi-Fi Plus with B&O Play: این ماژول مخصوص خوره‌های صدا طراحی شده و همان‌طور که در خبرها داشتیم ال‌جی با همکاری شرکت مشهور Bang & Olufsen اقدام به ساخت آن کرده است. با این ماژول قادرید در صورتی که از هدفون‌های حرفه‌ای و با امپدانس بالا و همچنین فایل‌های موسیقی با رزولوشن بالا مانند FLAC و DSD استفاده می‌کنید به نهایت کیفیت صدا برسید. این ماژول از فایل‌های 32 بیتی با فرکانس 384 کیلوهرتز نیز پشتیبانی می‌کند و حتی می‌توانید از آن به عنوان یک مبدل دیجیتال به آنالوگ (DAC) برای رایانه خود نیز استفاده کنید. البته ال‌جی هنوز مدل دقیق DAC و یا Amp درون این ماژول را اعلام نکرده است.

LG-G5-modules

 

از جمله سایر مشخصات این گوشی پرچم‌دار می‌توان به درگاه USB Type-C 2.0 سازگار با USB 3.0، NFC، بلوتوث 4.2، وای‌فای ac و البته LTE اشاره کرد. جی 5 حدود 159 گرم وزن و بین 7.7 تا 8.6 میلی‌متر ضخامت دارد و قرار است در چهار رنگ نقره‌ای، تیتانیومی، طلایی و صورتی عرضه شود.

با وجود این‌که ال‌جی هنوز قیمت و زمان عرضه این گوشی را مشخص نکرده اما انتظار داریم جی 5 مانند گلکسی اس 7 با قیمت حدودی 650 تا 700 دلار در زمان عرضه وارد بازار شود.

VentureBeat

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

18 نظر برای این مطلب
  1. H می‌گوید

    همین که فلزیه یه تغییر مهم و اساسیه.

    1. Amir می‌گوید

      بقیه شرکتا دو سال در این ویژگی جلو تر هستن

  2. سید می‌گوید

    یعنی الجی فک کرده کسی پول میده ماژول عکاسی برای گوشی بخره!!؟ ؟؟خخخخخ
    الجی از g4 روند نزولی پیدا کرده…..

    1. Amir می‌گوید

      روند نزولی رو نمیدون م
      ولی نه
      کسی پول نمیده

  3. سولماز می‌گوید

    طراحی جی 4 خیلی خیلی بهتر بود. این خیلی عادیه چرم جی 5 حس بهتری به آدم میده
    مخصوصا این رنگ نقره ای خیلی سرد و بیروحه
    البته جسارته پیش اساتید اظهارنظر دی:

    1. Amir می‌گوید

      در چرمی جزئی از گوشی نبوده
      الان لومیا 950 هم چون درش جدا میشه
      براش در چرمی هست
      و طراحی اینم بر گرفته از نکسوس هست

  4. Amir می‌گوید

    کافیه بیفته زمین اون موقه هست که دوربین دیدنیه

    1. S0LTan می‌گوید

      Age Manzoret baramadegi lenze ke alan hame gooshiha daran

      1. Amir می‌گوید

        خب همه داشته باشن
        دلیل شد این
        تازه ای شیشه هست قسمت دوربینش
        و عریض
        بنابراین نابود میشه

  5. امیر می‌گوید

    تجربه دوربین دوگانه یه تجربه تکراری! چه چیز خاصی داره که الجی بخواد بهش بنازه؟

    1. Amir می‌گوید

      افزایش قیمت رو در پی داره فقط

  6. رضا می‌گوید

    شما چطوری خبر رو زودتر رفتید وقتی کنفرانس ساعت چهار و نیم بود!

    1. Amir می‌گوید

      فارنت هستااااااااااااااااا

  7. علی می‌گوید

    نمی دونم چه اصراریه ال جی هر بار که می خواد گشوی بزنه به اون نکسوس آخری که داده وفادار می مونه دفعه پیش سخت افزار بود حالا طراحی. قاب پشتی یک کپی هنرمندانه از نکسوس فایو که حالا اسمش رو هر چی بگذراید نمیشه کپی به حساب نیاورد. اما باتری جداشدنیش واقعا شجاعانه بود

  8. مهیار می‌گوید

    چه عجب بالاخره یکی از این اندرویدی ها جرات تغییر به خودش داد. ایول ال جی. همینش به یه طراحی تکراری می ارزه

    1. Amir می‌گوید

      سامسونگ که پارسال بود
      بیخبری؟

      1. مهیار می‌گوید

        سامسونگ پارسال تغییر عمده ای نکرده بود یا اگه بود انقدر چشمگیر نبود که بشه بهش گفت اولین گوشی ماژولار. اگر چه این طراحی ال جی برای من جذاب نبود اما همونطور که گفتم به نظر من شجاعانه بود.
        راستی نبودی امیر خان زودتر منتظرت بودیم :) بعید می دونستم زودتر از شما کامنت بذارم :)

        1. Amir می‌گوید

          سامسونگ که پارسال طراحیشو به اصطلاح خودش دگرگون کرد
          ????

          بله دیگه
          بالاخره کارایی مهم تر هم هست از
          خوندن خبر گوشی های همیشه تکراری