فروش ساعت‌های هوشمند برای اولین بار ساعت‌های سوییسی را پشت سر گذاشت

از قرار معلوم آنچه ساعت‌سازهای سوییسی از آن ترس و واهمه داشتند فرا رسیده است، در اخبار داشتیم که برای اولین بار فروش ساعت‌های هوشمند توانست از ساعت‌های سوییسی پیشی بگیرد.

0

بر اساس گزارشی که موسسه تحقیقاتی استراتژی آنالیتیکز (Strategy Analytics) منتشر کرده است، در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۵ میلادی حدود ۸.۱ میلیون ساعت هوشمند روانه بازار شده‌اند، جالب است بدانید در همین بازه زمانی ساعت‌سازهای سوییسی توانسته‌اند ۷.۹ میلیون ساعت راهی بازار کنند.

در میان تعداد ۸.۱ میلیون ساعت هوشمند فروخته شده نیز اپل یکه تاز بوده و ۵.۱ میلیون ساعت هوشمند از آمار بالا را اپل واچ تشکیل می‌دهد، به این ترتیب اپل سهم ۶۳ درصدی در بازار ساعت‌های هوشمند دارد، از میان کل آمار ذکر شده، ساعت‌های هوشمند سامسونگ نیز توانسته‌اند ۱.۳ میلیون فروش داشته باشند که این امر از سهم ۱۶ درصدی سامسونگ در بازار ساعت‌های هوشمند حکایت دارد، بقیه این ساعت‌های هوشمند را نیز محصولات مختلف نظیر Pebble تشکیل می‌دهند.

به این ترتیب می‌توان گفت اقبال عمومی به ساعت‌های هوشمند رو به افزایش است چرا که این آمار نسبت به سال گذشته دقیقا ۳۱۶ درصد افزایش داشته است. البته این افزایش فروش ساعت‌های هوشمند در سال ۲۰۱۵ نسبت به سال ۲۰۱۴ را می‌توان حضور اپل‌واچ در بازار دانست.

در این بین باید انتظار داشت سایر شرکت‌های معتبر ساعت سازی نیز محصولات هوشمند خود را روانه بازار کنند، شرکت‌هایی نظیر Tag Heuer و Fossil در حال حاضر دل به دریا زده‌اند و با ساخت ساعت‌های هوشمند قصد دارند بخت خود را در این بازار جدید فناوری امتحان کنند.ذکر این نکته نیز لازم است که اگر با نگاهی دقیق‌تر به آمار منتشر شده توجه کنیم می‌توان نتایج دیگری نیز بدست آورد، برای نمونه می‌توان گفت در این آمار بیشتر سهم اپل از بازار ساعت‌های هوشمند به چشم می‌خورد و حتی سامسونگ با توجه به اینکه گوشی‌های هوشمند زیادی در بازار دارد و ساعت‌های هوشمند این شرکت هم چیزی از رقبا کم ندارند از لحاظ مقایسه نسبت به آنچه اپل‌واچ در این یک‌سال فروش داشته قابل مقایسه نیست، به این ترتیب ممکن است تمایل مردم تنها برای خرید اپل‌واچ زیاد باشد و ربطی به خرید ساعت‌های هوشمند نداشته باشد. اگر این نتیجه گیری درست باشد می‌توان هنوز هم به طول عمر ساعت‌های مکانیکی موجود امید داشت.

gsmarena.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.