سرویس مترجم گوگل با افزودن 13 زبان دیگر حالا 99 درصد جمعیت آنلاین جهان را پوشش می‌دهد

سرویس مترجم گوگل یا همان Google Translate با هیچ‌کس غریبه نیست و همگی حداقل یک‌بار از آن استفاده کرده‌ایم. این سرویس به تازگی 13 زبان زنده دیگر دنیا را نیز پوشش می‌دهد تا مجموع تعداد زبان‌ها در آن به 103 زبان برسد.

1

زبان‌های اضافه شده شامل امهاریک (اتیوپی)، کورسیکان (جزیره کورس فرانسه)، فریسیان (دانمارک، آلمان و هلند)، قزاق، هاوایی، کردی (ترکیه، ایران، عراق و سوریه)، لوگزامبورگی، ساموآیی، Gaelic اسکاتلند، شونا (زیمباوه)، سینجی (پاکستان)، پشتو (افغانستان) و ژوسا (آفریقای جنوبی) می‌شود. به این ترتیب به ادعای گوگل 99 درصد از جمعیت آنلاین دنیا می‌توانند از Google Translate بهره ببرند.

گوگل در پست جدید وبلاگش روند انتخاب و افزودن زبان جدید به این سرویس را توضیح می‌دهد. به گفته گوگل برای افزوده شدن یک زبان باید آن زبان نوشته شده باشد و همچنین ترجمه‌های قابل توجهی از آن در اینترنت موجود باشد. گوگل این نوشته‌ها را اسکن کرده و از زبان یادگیری ماشینی برای فراگرفتن الگوهای آن زبان استفاده می‌کند. با این وجود حتی ابرکامپیوترهای گوگل نیز به انسان برای ترجمه روان نیازدارند و به همین دلیل است که سرویس ترجمه گوگل گاهی از شما درخواست می‌کند تا در ترجمه و اصلاح معانی و یا تأیید آن‌ها به او کمک کنید.

Google-translate-couple

سرویس ترجمه گوگل حدود 10 سال است که به کمک کاربران آنلاین آمده و جالب است بدانید Google Transalte یک زوج آمریکایی-فرانسوی را از دو کشور مختلف با یکدیگر آشنا کرده است!

Engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. Amir می‌گوید

    واقعا چرت ترجمه میکنه