ساندار پیچای مدیرعامل گوگل از تیم کوک در برابر FBI حمایت کرد

روز گذشته نوشتیم که تیم کوک نسبت به تصمیم دادگاه برای رمزگشایی از آیفون یکی از مشتریان خود اعتراض کرده و نامه‌ای هم خطاب به مشتریان و در واقع کاربران دنیای فناوری در وب‌سایت خود نوشته است. به تازگی ساندار پیچای مدیرعامل گوگل نیز از کوک حمایت کرده است.

1

در جدال بین FBI و اپل برای رمزگشایی از متهم یک پرونده تروریستی تیم کوک اعتقاد دارد که نقض حریم شخصی کاربرانش را به هیچ‌وجه نمی‌پسندد. پیچای اعتقاد دارد رمزگشایی از آیفون متهم توسط اپل می‌تواند آغازگر یک مشکل بزرگ باشد. از آن‌جایی که اندروید محبوب‌ترین سیستم‌عامل موبایلی دنیا توسط گوگل اداره شده و درست مانند iOS از سیستم رمزگذاری برخوردار است حرف‌های پیچای در این زمینه بسیار مهم هستند.

ما محصولاتی ایمن می‌سازیم تا اطلاعات شما مراقبت کرده و همچنین به مراجع قانونی بنا به دستورهای قانونی اجازه دسترسی به اطلاعات را می‌دهیم اما این موضوع کاملاً از مجبور کردن شرکت‌ها به هک اطلاعات و دستگاه‌های مشتریانشان متفاوت است. اجبار شرکت‌ها به فعال‌سازی یک درپشتی و یک حفره امنیتی در محصولاتشان می‌تواند حریم شخصی کاربران را نقض کند. من منتظر یک بحث آزاد و باملاحظه در این مورد مهم هستم. – ساندار پیچای

گفته‌های پیچای درواقع تأیید حرف‌های کوک است که در بخشی از نامه خود این‌گونه نوشته بود:

این لحظه یک گفتگوی جهانی و عمومی را می‌طلبد و ما می‌خواهیم مشتریان ما و تمامی مردم کشور بدانند که چه چیزی در خطر است.

به این ترتیب انتظار داریم به‌زودی مدیرعامل‌های سایر شرکت‌های بزرگ فناوری مانند ساتیا نادلا از مایکروسافت و مارک زاکربرگ از فیس‌بوک نیز در مورد این مسأله اظهار نظر کنند. جالب این‌جاست که روز گذشته ادوارد اسنودن افشاگر مشهور NSA سکوت گوگل را به معنای موافقت این شرکت با FBI قلمداد کرده بود و گفته‌های پیچای به‌نحوی پاسخی به اسنودن نیز محسوب می‌شود.

این مهم‌ترین پرونده فناوری در دهه اخیر است. سکوت به این معناست که گوگل جبهه خود را انتخاب کرده است اما این جبهه، جبهه عمومی نیست. – ادوارد اسنودن

TheVerge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. محمد امین می‌گوید

    این حرف‌های پیچای بعد از اظهارنظر اسنودن مثل نوشداروی بعد از مرگ سهراب هست!
    طرفدار اسنودن نیستم، شاید اون هم چیزهایی در حال مخفی کردن باشه، ولی به نظر میرسه این همه تأخیر در مورد اظهارنظر توسط گوگل کمی دیر باشه!