سونی Huis؛ یک ریموت کنترل همه‌کاره با صفحه‌نمایش جوهر الکترونیک

با هوشمندتر شدن لوازم خانگی ریموت کنترل‌ها هم بیشتر و بیشتر شده و نیاز به یک ریموت کنترل همه‌کاره بیشتر حس می‌شود. سونی به‌تازگی از یک ریموت کنترل با صفحه‌نمایش e-ink رونمایی کرده که می‌تواند تمامی دستگاه‌های شما را به سادگی کنترل کند.

2

Sony-Huise-2

امروزه تلویزیون، دستگاه پخش، ضبط صوت، استریوی خانگی، دستگاه‌های سرمایش و گرمایش و حتی چراغ‌های خانه نیز هوشمند شده و با ریموت کنترل تنظیم می‌شوند. Huis (با تلفظ شبیه به house) می‌تواند تمامی ریموت کنترل‌ها را حذف کرده و به تنهایی وظیفه همه آن‌ها را انجام دهد. پروژه Huis با جذب سرمایه عمومی امکان‌پذیر شده و از آن‌جا که کنترل همه‌چیز توسط یک ریموت نیاز به دکمه‌های زیادی دارد از یک صفحه‌نمایش استفاده می‌کند.

Sony-Huise-3

فناوری E-Ink یا جوهر الکترونیک که در کتاب‌خوان‌ها نیز دیده بودیم بهترین انتخاب برای صفحه‌نمایش یک ریموت کنترل است چرا که هم در شرایط نوری بالا قابل رؤیت است و هم مصرف انرژی بسیار پایینی دارد.

Sony-Huise-1

این ریموت کنترل ابعادی برابر با 123 در 68 در 24 میلی‌متر و وزنی معادل 130 گرم داشته و از یک باتری 1500 میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد که می‌تواند با حدود صد بار استفاده در روز یک ماه دوام بیاورد. با این ریموت کنترل که از اتصال IR به همراه بلوتوث بهره می‌برد می‌توانید گجت‌های مختلفی را کنترل کرده و امکانات بیشتر را از طریق دانلود به آن اضافه کنید.

Huis قرار است از اسفندماه در ژاپن با قیمت حدودی 250 به عنوان رقیبی برای ریموت کنترل هارمونی لاجیتک عرضه شود. گفتنی است شرکت First Flight سازنده اصلی این ریموت کنترل پیش از این یک ساعت هوشمند با صفحه‌نمایش e-ink نیز روانه بازار کرده بود.

GSMArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. Amir می‌گوید

    خیلی جالبه

  2. مهدی می‌گوید

    کاشکی تو تلویزیوناش هم ازینا میزاش..