رونمایی سونی از سنسور 22.5 مگاپیکسلی IMX318 با لرزش‌گیر سه‌محوره و فوکوس خودکار هیبریدی

همان‌طور که می‌دانید بخش فروش سنسورهای سونی بیشترین سودآوری را برای این شرکت داشته و بسیاری از گوشی‌های هوشمند مطرح سامسونگ، اپل، ال‌جی و … از سنسورهای سونی در دوربین گوشی‌هایشان استفاده می‌کنند. این شرکت به تازگی سنسور جدید IMX318 را معرفی کرده که از وضوح 22.5 مگاپیکسل و فناوری‌های لرزش‌گیر سه‌محوره و فوکوس خودکار هیبریدی فوق سریع بهره می‌برد.

2

جالب است بدانید بخش فروش سنسورهای سونی در کنار پخش سرگرمی (پلی‌استیشن) درآمد اصلی این شرکت را تشکیل می‌دهند و درآمدی که سونی از فروش سنسور دوربین کسب می‌کند بسیار بیشتر از درآمد حاصل از فروش گوشی‌های هوشمند این شرکت است. سنسور جدید Emor RS سونی با نام IMX318 دارا اندازه 2.6/1 اینچ بوده و 22.5 مگاپیکسل مؤثر دارد. با وجود بالا رفتن تعداد پیکسل‌ها نسبت به مدل IMX230 و کوچک‌تر شدن آن‌ها از 1.12 به 1.0 میکرون سونی ادعا می‌کند عملکرد سنسور در نور کم کاهش نداشته است.

IMX318-vs-IMX230

یکی از ویژگی‌های اصلی این سنسور لرزش‌گیر سه‌محوده الکترونیک آن است که می‌تواند پیچش، چرخش یا حرکات دیگر را به کمک سنسور ژیروسکوپ گوشی و پردازش توسط پردازنده داخلی کنترل کند. به دلیل استفاده از پردازنده داخلی مصرف انرژی لرزش‌گیر نیز نسبت به رقبا کاهش یافته و سنسور همچنین می‌تواند از پخش شدگی یا distortion تصاویر نیز جلوگیری کند. نمونه‌ای از عملکرد این سنسور را در ویدئوی زیر می‌توانید ببینید.

ویژگی مهم دیگر این سنسور فوکوس هیبریدی یعنی ترکیبی از فوکوس کنتراستی به کمک تضاد رنگ و فوکوس phase detect است. در سنسورهای دیگر برای گنجاندن هر دو سیستم فوکوس به پردازنده جداگانه نیاز است اما IMX380 اولین سنسور بدون نیاز به پردازش مجزا خواهد بود. سونی ادعا می‌کند این سنسور سرعت فوکوسی برابر با 3 صدم ثانیه را برای تصاویر و 17 هزارم ثانیه برای ویدئوهای 60fps به همراه خواهد آورد. عملکرد فوکوس سریع این گوشی نیز در ویدئوی کوتاه زیر به اشتراک گذاشته شده است. گفتنی است سیستم فوکوس لیزری به صورت مستقل از سنسور عمل می‌کند و تولیدکنندگان می‌توانند از هر دو با یکدیگر استفاده کنند.

IMX318 از بهار آینده به دست تولیدکنندگان خواهد رسید و می‌توانیم انتظار داشته باشیم سال آینده گوشی‌های هوشمند زیادی با این سنسور 22.5 مگاپیکسلی به بازار عرضه شوند.

GSMArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. Amir می‌گوید

    لنز فقط کارل زایس سونی
    مگه بلده لنز بزنه

  2. مهدی می‌گوید

    من نمیدونم اگه سونی بیل زدن بلده چرا باغچه خودشو بیل نمیزنه!! همه مشتری سنسور سونی هستن اما دوربین گوشی‌های خودش چنگی به دل نمیزنه