این کفش‌های هوشمند حمایت شده توسط سامسونگ می‌توانند مربی شخصی شما باشند

اگر هنوز برای ورزش کردن از کفش‌های کتانی و ورزشی عادی استفاده می‌کنید دیگر وقت آن رسیده که به کفش‌های هوشمند روی بیاورید! سامسونگ قصد دارد کفش‌های هوشمند IoFIT را در نمایشگاه MWC رونمایی کند که به کمک اپلیکیشن مخصوص آن شما را از یک مربی ورزشی بی‌نیاز خواهد کرد!

1

استارت‌آپی به نام Salted Venture با حمایت سامسونگ این کفش‌های هوشمند را تولید کرده است. این کفش با حسگرهای فشار مختلفی برای اندازه‌گیری و آنالیز حالت بدن، بالانس، توزیع وزن و … همراه شده و می‌تواند به کمک اپلیکیشن مخصوص گوشی هوشمندتان شما را در ورزش‌های مختلفی مانند دویدن، وزنه‌برداری، گلف و … یاری کند. مدیرعامل Salted Venture آقای «جیکوب چو» می‌گوید: «اطلاعات ارزشمندی به پاهای ما می‌رسد و حیف است که تلف شود!»

samsung-iofit-salted-venture-shoes

سامسونگ طبق برنامه استفاده از ایده‌های کارمندانش Salted Venture و دو شرکت دیگر از پروژه C-Labs خود را به مرحله تولید ایده‌ها رسانده است. تیم IoFIT می‌گویند ایده خود را از صفحه‌های نیرو که در ورزش‌های بدنسازی و گلف استفاده می‌شود گرفته‌اند. گفتنی است طبق شایعات شیائومی نیز بر روی فناوری مشابهی کار می‌کند. به‌هرحال سامسونگ اولین شرکتی است که بر روی قابلیت‌های مربی‌گری یک کفش و نه فقط اندازه‌گیری فعالیت‌ها کار می‌کند. به این ترتیب خصوصاً وزنه‌برداران و بدنسازان می‌توانند با فیلم گرفتن از فعالیت ورزشی خود و سپس مقایسه فیلم با اطلاعات کفش هوشمند خود متوجه شوند که آیا وزنه مناسبی را انتخاب کرده‌اند یا خیر. با این روش چه خود ورزشکار و چه مربی او قادر خواهند بود تا عملکرد ورزشی را تحت نظر بگیرند.

samusng-iofit-shoes-app

سامسونگ چیزی در مورد زمان عرضه و یا قیمت کفش‌های IoFIT اعلام نکرده اما می‌دانیم که قصد دارد آن‌ها را در نمایشگاه MWC 2016 بارسلون در هفته آینده به نمایش بگذارد. Salted Venture می‌خواهد بر روی ظاهر کفش طوری کار کند که ورزشکاران به پوشیدن آن در فضاهای عمومی افتخار کنند. به این ترتیب اگر یک ورزشکار هستید هفته بعد منتظر کفش هوشمند سامسونگ باشید.

Engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. Amir می‌گوید

    ما نیاز داریم همون حینی که وزنه میزنیم یکی کمکمون کنه نه اینکه بعدش نمودار نشونمون بده
    بعد کمک همیشه درست و غلط زدن نیست
    زیر وزنه بمونیم با این کفشا چکار کنیم