اپل بیش از 90 درصد سود کل بازار گوشی‌های هوشمند 2015 را از آن خود کرده است

با وجود این‌که سهم سامسونگ از فروش گوشی‌های هوشمند بیشتر از اپل است اما ظاهراً کوپرتینو سود بسیار بیشتری از این بازار می‌برد. در واقع در سال 2015 به جز سامسونگ و اپل ظاهراً سایر شرکت‌ها سود قابل توجهی از این بازار کسب نکرده‌اند.

1

با ذکر این نکته که هواوی، شیائومی و ZTE آمار سود خود را گزارش نمی‌کنند نمودار سود کسب شده از بازار گوشی‌های همراه در سال 2015 به شکل زیر است. این نمودار را “مایکل واکلی” یکی از محققین شرکت Canaccord Genuity منتشر کرده است.

smartphone-profits

همان‌طور که می‌ینید اپل 91 درصد سود و سامسونگ 14 درصد سود این بازار را از آن خود کرده‌‌اند. این درحالی است که اپل 17.1 و سامسونگ 24 درصد از فروش گوشی‌های هوشمند سهم داشته‌اند. به این ترتیب مجموع این دو مقدار به 105 درصد رسیده که با احتساب ضرر سایر شرکت‌ها به صد درصد خواهد رسید. در سال گذشته میلادی بیشترین ضرر را مایکروسافت و گوشی‌های ویندوزفون این شرکت متحمل شده‌اند و همچنین اچ‌تی‌سی، سونی و لنوو نیز وضعیت خوبی ندارند. با وجود فروش بسیار بالا و سهم مناسب لنوو در فروش گوشی‌ها ظاهراً این شرکت چینی با ضرردهی مواجه بوده هرچند که توانسته پس از خرید موتورولا خود را بالا کشیده و دوباره در سه‌ماهه پایانی 2015 به سوددهی بازگزدد. اما سونی و اچ‌تی‌سی با وجود این‌که سرمایه‌گذاری بزرگی مانند خرید موتورولا را در پرونده خود نداشته‌اند باز هم در سودآوری دچار مشکل جدی بوده و نهایتاً ال‌جی و TCL (برند صاحب آلکاتل) نیز تقریباً سود و ضرری کسب نکرده‌اند.

گفتنی است که اپل برای پنجمین سه‌ماهه متوالی بیش از 90 درصد سود این بازار را به خود اختصاص داده و تعجبی ندارد که بدانیم آیفون منبع درآمد اصلی شرکت اپل محسوب می‌شود.

GSMArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. Amir می‌گوید

    بله دیگه پول خون بگیری همینه