اپل برخی کابل‌های شارژ USB-C مک‌بوک 12 اینچی را به دلیل نقص طراحی تعویض می‌کند

اپل برنامه تعویض برخی از کابل‌های شارژ USB-C این شرکت را اعلام کرد، به این ترتیب کابل‌های مک‌بوک رتینا که طی فروردین ماه تا خرداد ماه گذشته در اختیار کاربران قرار داده است را تعویض می‌کند.

2

اپل به اشکال این کابل‌ها اعتراف کرده و مدعی است امکان دارد این کابل‌ها در حین کار بدون اینکه اخطاری داده شود خراب شوند و به مک‌‌بوک‌ کاربر صدمه بزنند. اشکال در کابل‌های USB-C مک‌بوک ۱۲ اینچی رتینا ممکن است به شارژ نکردن دستگاه منجر شود یا اینکه در حین شارژ لپ‌تاپ به طور متناوب قطع شود.

ناگفته نماند اپل مدتی است به این اشکال پی برده و کابل‌های USB-C که در حال حاضر به همراه مک‌بوک رتینا ۱۲ اینچی به فروش می‌رسد سالم است؛ اما کابل‌هایی که در مدت زمانی ذکر شده به فروش رسیده مشکل داشته‌اند و اپل قرار است آنها را تعویض کند. فرآیند تعویض کابل نیز راحت است چرا که کاربران مک‌بوک در حین استفاده از لپ‌تاپ خود باید آدرس ایمیل وارد کنند، اپل به این ترتیب می‌تواند به راحتی کابل‌های فروخته شده معیوب را شناسایی کند، اپل وعده داده تا دو هفته دیگر کابل‌های معیوب را با کابل‌های نو تعویض کند.

نحوه شناسایی کابل‌های معیوب از کابل‌های سالم نیز راحت‌تر از چیزی که فکرش را بکنید در تصویر زیر هر دو کابل نمایش داده شده است:

macbook usb-c cable

theverge.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. مهیار می‌گوید

    بازم به معرفت اپل که فراخوان داد حالا بقیه بودن کلا کتمان می‌کردن

    1. Amir می‌گوید

      نخیرم همه شرکتا گفتن