شکایت شرکت Immersion از اپل به اتهام نقض پتنت این شرکت در فناوری 3D-Touch

Immersion نام شرکتی مستقر در سن خوزه است که از سال 1993 مشغول توسعه فناوری‌های مرتبط با بازخورد صفحات لمسی می‌باشد. حال به تازگی این شرکت کمتر شناخته شده پرونده‌ای را بر علیه کوپرتینوها به بهانه نقض عمدی قوانین مالکیت فناوری‌های این شرکت در آیفون 6 به جریان انداخته است.

1

Immersion مدعی است که اپل با آگاهی قبلی و بدون پرداخت حق استفاده از پتنت این شرکت، از فناوری تاچ سه‌بعدی در آیفون 6 و 6 اس پلاس استفاده کرده است.البته ناگفته نمایند که شرکت Immersion فناوری مورد بحث را با نام بازخورد اشتراکی “shared feedback” تا پیش از این به نام خود ثبت کرده است.

قابلیت مذکور به کاربر این امکان را می‌دهد که در برابر میزان فشار وارده بر صفحه‌نمایش، عملکردهای متفاوتی را تنظیم نماید. به بیانی ساده‌تر، اگر هنگام لمس کردن صفحه‌نمایش دستگاه خود فشاری بیش از حد معمول وارد نمایید، قابلیت‌های متفاوتی برای شما وجود خواهد داشت که در غیر آن صورت امکان دسترسی به آن‌ها را نخواهید داشت.

این شرکت مستقر در سن خوزه همچنین بر این عقیده است که آیفون‌های نسل 6 و هر سه مدل ساعت هوشمند اپل‌واچ از فناوری موسوم به “حس لامسه” بهره می‌برند که تا پیش از این پتنت آن به نام این شرکت به ثبت رسیده است.علاوه بر این مدیران Immersion بر این باورند که محصولات مذکور از سیستمی برای ایجاد بازخوردهای کاربر محور برخوردار هستند که پتنت آن هم به نام این شرکت ثبت شده است.

اگر Immersion بتواند ادعاهای خود را در دادگاه ثابت کند، اپل مجبور خواهد بود غرامتی را در جهت جبران خسارات وارد شده به این شرکت پرداخت کند؛البته هنوز میزان این غرامت مشخص نشده است.لازم به یادآوری است که این شرکت در سال گذشته نیز مدعی گردیده که در بیش از 3 میلیارد دستگاه‌های الکترونیکی در سرتاسر جهان از فناوری‌های این شرکت بدون دریافت مجهزهای قانونی استفاده شده است، از این رو نام 2 هزار پتنت این شرکت بر روی وبسایت immersion.com قرار گرفت.

phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. Amir می‌گوید

    چه شووود