کوالکام Snapdragon Wear 2100 را با هدف ساعت‌های هوشمندی باریک‌تر معرفی کرد

یکی از بزرگ‌ترین معایب ساعت‌های هوشمند نسبت به ساعت‌های معمولی بازار ضخامت بیش از حد آن‌هاست. کوالکام ساعاتی پیش تراشه جدید Snapdragon Wear 2100 خود را با هدف کاهش ضخامت ساعت‌های هوشمند و افزایش عمر شارژ آن‌ها عرضه کرد.

1

همان‌طور که می‌دانید تقریباً تمامی ساعت‌های هوشمند اندرویدی از تراشه Snapdragon 400 استفاده می‌کنند که در واقع برای قرار گیری در گوشی‌های هوشمند ساخته شده است. این تراشه نسبتاً ضخیم است و وقتی قرار باشد باتری، تراشه، صفحه‌نمایش و حسگرهای مختلف ساعت در یک قطر 38 یا 42 میلی‌متری قرار بگیرد ضخامت ساعت مسلماً زیاد خواهد شد. به همین دلیل کوالکام دست به کار شده و تراشه‌ای ویژه برای ساعت‌های هوشمند ساخته است. تراشه جدید اسنپ‌دراگون وِر 2100 از چهار نظر بهتر از اسنپ‌دراگون 400 خواهد بود:

اندازه: تراشه جدید 30 درصد کوچک‌تر شده و باعث می‌شود ساعت‌ها ضخامت کمتری داشته باشند.

توان: تراشه جدید 25 درصد انرژی کمتری مصرف کرده که می‌تواند با همان ظرفیت پیشین باتری عمر شارژ بیشتری را به همراه بیاورد.

حسگرها: این تراشه یک هاب سنسور کم مصرف دارد که دقت اندازه‌گیری را نیز نسبت به اسنپ‌دراگون 400 بهبود می‌بخشد.

اتصالات: از نظر اتصالات نیز مودم 4G LTE به همراه GNSS و وای‌فای و بلوتوث کم‌مصرف درون آن گنجانده شده است.

android-wear-watches

راج تالوری – معاون اول شرکت کوالکام

با معرفی پلتفرم جدید اسنپ‌دراگون وِر و تراشه Snapdragon Wear 2100 شرکت کوالکام  پیشرفت خود در زمینه فناوری پوشیدنی را گسترش داده و عامل ساخت طراحی‌های بهتر، عمر شارژ بالاتر، حسگرهای هوشمند و تجربه‌ای همیشه متصل در نسل بعدی پوشیدنی‌ها خواهد بود.

به این ترتیب احتمالاً ساعت‌های اندرویدی آینده قابلیت اتصال سیم‌کارت و عملکرد مستقل از گوشی را نیز پیدا خواهند کرد و توصیه می‌کنیم اگر قصد خرید یک ساعت اندرویدی را دارید تا معرفی و عرضه نسل بعدی آن‌ها منتظر بمانید.

phoneArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. Amir می‌گوید

    خرید ساعت هوشمند واقعا اشتباهه