مایکروسافت تعداد بیشتری از کارمندان بخش موبایل خود را اخراج می‌کند

طبق گزارشی که مایکروسافت امروز منتشر کرده این شرکت بعضی کارمندانی را که در کشورهای مختلف در بخش موبایل مشغول بودند اخراج می‌کند. برخی از این کارمندان در فنلاند مشغول به کار بوده و بخشی از کارمندان مایکروسافت حاصل از خرید نوکیا در سال 2014 به حساب می‌آیند.

1

همان‌طور که می‌دانید سیستم‌عامل موبایلی ویندوزفون یا اخیراً ویندوز 10 موبایل اصلاً وضعیت خوبی ندارد و پس از چندین سال نه‌تنها کاربران بیشتری را جذب نکرده بلکه بخشی از سهم بازار خود را نیز از دست داده است. به این ترتیب مایکروسافت یک‌بار دیگر تصمیم به اخراج کارمندان بخش موبایل گرفته است. طبق این گزارش برخی از این کارمندان در بخش بازاریابی کار می‌کردند که تا پیش از تصاحب بخش سرویس‌ها و دستگاه‌های نوکیا توسط مایکروسافت وجود نداشته است.

تعداد دقیق اخراجی‌ها هنوز مشخص نیست و مایکروسافت به عبارت «ده‌ها نفر» قناعت کرده اما مشخصاً این تعداد چیزی علاوه بر 7800 نفری است که مایکروسافت در تیرماه خبر اجراج شدن آن‌ها را از بخش سخت‌افزار گوشی‌های هوشمند منتشر کرده بود. این خبر درست پس از اعلام گزارش مالی مایکروسافت و مشخص شدن تعداد فروش تنها 4.5 میلیونی گوشی‌های لومیا در سه‌ماهه پایانی 2015 اعلام شده است که نسبت به سه‌ماهه سال قبل با 10.5 میلیون فروش افت محسوسی داشته است.

برخی امیدوارند مایکروسافت با عرضه گوشی هوشمند سرفیس بتواند از موفقیت تبلت‌های سری سرفیس استفاده کرده و آخرین تلاش‌های خود را به کمک ویندوز 10 برای باقی ماندن در بازار گوشی‌های هوشمند انجام دهد.

GSMArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. Amir می‌گوید

    روزهای خوب هم میاد