تیزر ال‌جی: جی 5 از یک صفحه‌نمایش «همیشه روشن» بهره می‌برد

پس از این‌که شایعات خبر از به کارگیری یک صفحه‌نمایش «همیشه روشن» در گلکسی اس 7 دادند حالا ال‌جی تیزری منتشر کرده که در آن چنین قابلیتی برای گوشی G5 تأیید شده است.

2

ال‌جی در صفحه فیس‌بوک خود تصویری متحرک از جی 5 را منتشر کرده که عبارت Always ON در کنار آن نقش بسته است. بر روی صفحه‌نمایش این گوشی ساعت، تاریخ و آیکن‌های پیامک، تماس از دست رفته، ایمیل و قرارها وجود دارد و ظاهراً ال‌جی قصد دارد چنین بخشی از صفحه‌نمایش را همیشه روشن نگه دارد. کنار این عکس نیز جمله زیر نقش بسته است:

برخلاف دیگران هیچ‌وقت نمی‌خوابد! ال‌جی جی 5، همیشه روشن.

همان‌طور که می‌دانید LG V10 از یک صفحه‌نمایش مجزای باریک در بالای صفحه با فناوری AMOLED بهره می‌برد که برای نمایش چنین اطلاعاتی انرژی بسیار کمتری را مصرف می‌کند اما از آن‌جا که طبق شایعات صفحه‌نمایش G5 از نوع IPS خواهد بود این سؤال پیش می‌آید که ال‌جی چگونه قادر خواهد بود صفحه‌نمایش را همیشه روشن نگه داشته و از مصرف بی‌رویه شارژ باتری نیز جلوگیری کند. همان‌طور که می‌دانید صفحه‌نمایش‌های IPS برخلاف نوع AMOLED حتی برای نمایش یک پیکسل نیز باید تمامی پیکسل‌های خود را روشن کنند.

گوشی‌های دیگری مانند Moto X معمولاً وقتی نیاز کاربر را احساس می‌کنند اطلاعات مورد نیاز را روی صفحه‌نمایش نشان می‌دهند و برخی نیز با حرکت دست روی سنسور مجاورت ساعت و تاریخ را به نمایش می‌گذارند اما هنوز مشخص نیست ال‌جی چه منظوری از صفحه‌نمایش «همیشه روشن» دارد.

به هر حال می‌دانیم که ال‌جی قصد دارد پرچم‌دار جدید خود جی 5 را روز دوم اسفندماه و در کنگره جهانی موبایل بارسلون MWC 2016 رونمایی کند. از جمله مشخصات احتمالی این گوشی می‌توان به صفحه‌نمایش 5.6 اینچی QHD، چیپست اسنپ‌دراگون 820 و بدنه فلزی اشاره کرد.

GSMArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. Amir می‌گوید

    نهایت تقلید و کپی کردن
    این قابلت که ده سال پیش بهاسم
    Glance Screen
    روی گوشی ها نوکیا بوده تا الان

    1. مهیار می‌گوید

      کاملا موافقم
      به هر حال از خلا عدم حضور و بازاریابی نادرست میشه به اسم قابلیت جدید استفاده برد. چه استباهی کرد نوکیا نرفت سمت اندروید