اپل بزودی به کاربران خود امکان تعویض آیفون های از کارافتاده با آیفون‌های جدید را خواهد داد

اپل سال گذشته برنامه‌ای را برای ارتقا آیفون‌های قدیمی انجام داده بود و از قرار معلوم این سیاست همچنان ادامه دارد چرا که کاربران گوشی‌های آیفون به زودی قادر هستند آیفون‌های خراب و از کار افتاده خود را با آیفون جدید تعویض کنند.

1

همان‌گونه که اشاره شد اپل پیش از این نیز برنامه‌ای برای تعویض آیفون‌های قدیمی انجام داده بود، در این طرح مشتریان باید آیفون‌ یا سایر گوشی‌های قدیمی خود را به اپل تحویل می‌دادند و از اپل کارت هدیه‌ای برای خرید آیفون جدید دریافت می‌کردند. در این طرح حتماً باید گوشی قدیمی از لحاظ سلامتی در شرایط مناسبی باشد و اگر صفحه‌نمایش گوشی یا دوربین آن صدمه دیده بود دیگر از جانب اپل قابل قبول نبود؛ اما بنا به گزارشی که بلاگ 9to5Mac منتشر کرد اپل از این به بعد گوشی‌های خراب و صدمه دیده را نیز با آیفون جدید تعویض می‌کند.

اوایل هفته پیش بود که اپل اعلام کرد این شرکت آیفون‌های قدیمی و خرابی که صفحه‌نمایش یا دوربین آنها صدمه دیده‌ است را در قبال آیفون نو تعویض می‌کند. البته این نکته را نیز باید در نظر داشت که اپل تاکید کرده که گوشی‌های خیلی خراب و صدمه دیده را تحویل نخواهد گرفت، با این حساب اگر گوشی زیر کامیون رفته باشد یا از ارتفاع زیادی پرت شده باشد دیگر به هیچ دردی نمی‌خورد چرا که اپل به صراحت اعلام کرده چنین گوشی‌هایی را تعویض نمی‌کند. ناگفته نماند که اپل برای دریافت آیفون‌های خراب و صدمه دیده، زیاد هم دست و دل بازی به خرج نداده و آیفون 5s خراب را با قیمتی حدود ۵۰ دلار خریداری می‌کند این امر درحالی است که آیفون ۶ حدود ۲۰۰ دلار و آیفون ۶ پلاس حدود ۲۵۰ دلار از جانب اپل در ازای خرید آیفون جدید خریداری می‌شود. در این بین میزان ظرفیت حافظه گوشی نیز می‌تواند بر روی قیمت‌های اعلام شده تاثیر بگذارد.

البته بدون شک اگر مشتریان گوشی‌های خراب خود را به نزد کارمندان اپل برای تعویض ببرند، با ملایمت بیشتری روبرو خواهند شد چرا که این در واقع یک معامله برد برد برای اپل و مشتریان است، گوشی که صفحه‌نمایش آن خراب شده یا مشکل دیگری دارد و قابل استفاده نیست برای کاربر هیچ سودی ندارد، از طرف دیگر اپل نیز مبلغ هزینه شده را با فروش گوشی جدید به مشتری جبران می‌کند.

اگر از طرفداران آیفون باشید حتماً به خاطر دارید که در گذشته کارمندان فروشگاه‌های اپل به دلیل نصب محافظ صفحه‌نمایش بر روی آیفون از جانب مشتریان مورد نکوهش قرار می‌گرفتند اما اکنون اپل رسما به کارمندان فروشگاه‌های خود اجازه داده تا محافظ صفحه‌نمایش را بر روی آیفون‌ها در حین خرید نصب کنند. کاربران آیفون به خوبی می‌دانند که صفحه‌نمایش آیفون‌ها آنچنان که باید و شاید محکم نیست و به همین دلیل نصب محافظ صفحه‌نمایش امری کاملاً منطقی به نظر می‌رسد.

با این حساب باید دید این سیاست جدید تا چه اندازه در آینده قادر است به افزایش فروش آیفون کمک کند.

theverge.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. Amir می‌گوید

    سیاست خوب و کارایی هست