روش جدیدی برای دور زدن قفل صفحه نمایش آیفون و آی‌پد پیدا شده است!

کاربران آیفون ۵، آیفون ۶ و آیپد ایر ۲ که از سیستم‌عامل iOS نسخه ۸.۲ و بالاتر استفاده می‌کنند از روش جدیدی که برای دور زدن قفل صفحه نمایش این دستگاه‌ها پیدا شده برحذر باشند چرا که به چشم بهم زدنی دستگاه آنها قابل نفوذ است.

1

این روش جدیدِ دور زدنِ قفل صفحه‌نمایش توسط یکی از فعالان امنیتی کشف شده است و به هکرها اجازه می‌دهد قفل صفحه نمایش را حتی اگر با گذر واژه مسدود شده باشد باز کند. لازم به ذکر است که در حال حاضر تنها مدل‌های اعلام شده از محصولات اپل در مقابل این روش ضعف دارند و در خصوص سایر دستگاه‌های مجهز به iOS خبری منتشر نشده است. ناگفته نماند که این روش دور زدن قفل صفحه‌نمایش گوشی چندان هم جدید نیست و پیش از این نیز در سایر نسخه‌های قدیمی iOS شاهد آن بودیم اما اپل به سرعت با انتشار آپدیتی فریم‌ور این محصولات را به‌روز کرده بود.

بنجامین کانز مِجری (Benjamin Kunz Mejri) کارشناس امنیتی که این مشکل امنیتی را کشف کرده برای اثبات راه حل خود ویدئوی از نحوه دور زدن قفل صفحه‌نمایش آیفون با این روش در فیس‌بوک منتشر کرده است. برای انجام این کار فرد نفوذ کننده باید حتما به گوشی دسترسی داشته باشد و با استفاده از زمان‌بندی مناسب گذر واژه گوشی را دور بزند.

به این ترتیب می‌توان گفت با استفاده از این شیوه به نوعی گوشی به حالتی برای بررسی مشکلات با چرخه تکرار نامحدود وارد می‌شود و در نهایت به غیر فعال شدن قفل صفحه‌نمایش منجر می‌شود. جالب اینجاست که این فرد آگاه به مسائل امنیتی گزارش این مشکل را حدود سه ماه پیش کشف کرده اما مشخص نیست چرا تاکنون سخنی از آن به صورت عمومی مطرح نکرده است. اپل نیز از طرف دیگر در خصوص این روش جدید برای دور زدن قفل صفحه نمایش آیفون و آی‌پد سخنی به صورت رسمی مطرح نکرده است.

ubergizmo.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. Amir می‌گوید

    یعد بگید
    ای او اس یعععنی امنیت