زاکربرگ پیش‌بینی کرده که تعداد کاربران فیس‌بوک تا سال 2030 به 5 میلیارد کاربر خواهد رسید

زمانی که زاکربرگ و یارانش در اتاق کوچک خود در دانشگاه هاروارد فیس‌بوک را راه‌ندازی کردند حتی فکرش را نمی‌کردند که این شبکه به یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های اجتماعی تبدیل شود اما این رویا تحقق پیدا کرد و زاکر‌برگ پیش‌بینی می‌کند که فیس‌بوک همچنان به جذب کاربر خود ادامه دهد و تا سال ۲۰۳۰ میلادی به ۵ میلیارد کاربر برسد.

2

اگر اهل آمار و ارقام باشید و گزارش‌های رشد شرکت‌ها را نیز پیگیری می‌کنید حتما به خاطر دارید که سال ۲۰۱۱ فیس‌بوک بیشتر از ۷۵۰ میلیون کاربر داشت اما تنها در ظرف چهار سال توانست میزان کاربران خود را به مرز ۱.۶ میلیارد کاربر نزدیک کند. این آمار و ارقام به رشد خود ادامه می‌دهد و همان‌گونه که اشاره شد انتظار می‌رود تا در دهه آینده نیز سیر صعودی داشته باشد. مرد شماره یک فیس‌بوک،‌مارک زاکربرگِ نخبه و موفق، در صحبت‌های اخیر خود مدعی شد که این شبکه اجتماعی پرکاربر و محبوب تا سال ۲۰۳۰ حدود ۵ میلیارد کاربر داشته باشد. زاکربرگ این پیش‌بینی را در مراسم افتتاح دفاتر جدید فیس‌بوک مطرح کرد. بنا به گزارش یو‌.اِس‌.اِی تودِی زاکربرگ در سخنان خود گفت که هدف ما ارتباط برقرار کردن بین تمامی افراد دنیاست، برای رسیدن به این هدف ما از دولت‌ها و شرکت‌های مختلف در سرتاسر دنیا کمک خواهیم گرفت.

در این گزارش تاکید شده که زاکربرگ سعی دارد تعداد ۵ میلیارد نفر از ۷ میلیارد جمعیت کره زمین را در جمع کاربران فیس‌بوک داشته باشد.  ناگفته نماند که در حال حاضر جمعیت کره زمین ۷ میلیارد نفر محاسبه می‌شود و بدون شک تا سال ۲۰۳۰ این میزان تغییر خواهد داشت. کارشناسان خبره سازمان ملل بر این باورند که جمعیت کره زمین تا سال ۲۰۳۰ از مرز ۸.۵ میلیارد نفر نیز عبور می‌کند، به این ترتیب شاید بتوان گفت برنامه زاکر‌برگ برای افزایش تعداد کاربران خود تا ۵ میلیارد نفر خیلی هم بلند پروازانه نباشد. فراهم کردن امکان دسترسی کاربران به اینترنت در مناطقی که اینترنت در دسترس نیست از طریق پهپاد‌ها یکی از برنامه‌های فیس‌بوک برای افزایش تعداد کاربران است.

با این حساب باید دید در آینده این شبکه اجتماعی چگونه خواهد توانست تعداد کاربران خود را افزایش دهد و همچنان در صدر باقی بماند.

ubergizmo.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. Amir می‌گوید

    روز به روز از رشد فیسبوک کمتر شده و مسنجر و شبکه های اجتماعی موبایلی رونق پیدا کرده
    و درخیلی از کشور ها هم فیسبوک رو تحریم کردن
    رو هوا یه چی گفته

  2. همایون می‌گوید

    والا اگه فیس بوک با همین منوال بخواد بره جلو همین کاربراشم از ذست میده….
    حالا این بنده خدا دو ریالی مبارکس افتاده داره بورسو کنترل میکنه.