اپل عنوان ارزشمندترین شرکت جهان را از الفابت پس گرفت

دو روز پیش پس از اعلام گزارش مالی الفابت (شرکت مادر گوگل) این شرکت با عبور از اپل درصدر ارزشمندترین شرکت‌های جهان قرار گرفت اما هنوز زمان زیادی نگذشته که اپل این عنوان را از الفابت پس گرفته است.

1

پس از اعلام گزارش مالی الفابت مشخص شد که قیمت هر سهم این شرکت به 800 دلار رسیده و در نتیجه ارزش کلی آن نیز به 540 میلیارد دلار ارتقا یافته است. به همین دلیل الفابت توانست برای مدت دو روز ارزشمندترین شرکت دنیا باشد تا این‌که به‌تازگی سهام این شرکت به هر سهم 726.95 دلار رسیده تا با 4.9 درصد کاهش نسبت به روز گذشته ارزش بازار این شرکت نیز به 499.94 میلیارد دلار سقوط کند. در آن سوی ماجرا سهام اپل با 1.96 درصد افزایش قیمت به هر سهم 96.35 دلار رسید تا ارزش کلی این شرکت به 534.22 میلیارد دلار رسیده و رتبه اول ارزشمندترین شرکت دنیا به کوپرتینو باز گردد.

گفتنی است اپل برای اولین بار 5 سال پیش در سال 2011 با عبور از Exonn Mobile به این عنوان دست پیدا کرده بود. سقوط سهام امروز الفابت برای شرکت‌های فناوری بیشتری مانند تسلا، یاهو، نت‌فلیکس و آمازون نیز اتفاق افتاده و ظاهراً اپل پیروز ماجرا بوده است.

البته این‌طور به نظر می‌رسد که این آخرین باری نیست که اخباری راجع به جدال اپل و الفابت برای رسیدن به عنوان ارزشمندترین و تغییر جای این دو می‌شنوید چرا که با رونمایی از محصولات جدید، تغییر سیاست‌ها و سمت‌وسوی بازار قیمت سهام تغییر خواهد کرد.

9to5mac

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. Amir می‌گوید

    حالا در ادامه تغییر جایگا های دیگه ای هم رخ میده