مایکروسافت در سال 2015 شش میلیون تبلت سرفیس فروخته است

شکی نیست که تبلت سرفیس مایکروسافت فروشی مناسب داشته و از آن به عنوان یک محصول موفقیت‌آمیز یاد می‌شود. به گفته یکی از تأمین‌کنندگان تایوانی قطعات سرفیس مایکروسافت مجموعاً 6 میلیون دستگاه تبلت سرفیس را در سال 2015 فروخته است.

1

با وجود این‌که مایکروسافت آماری رسمی در این زمینه ارائه نکرده است اما طبق منابع مختلف این میزان فروش 50 درصد از پیش‌بینی‌ها بیشتر بوده و سه‌ماهه پایانی سال 2015 نیز فروش سرفیس با 29 درصد افزایش نسبت به سال پیش به 2.5 میلیون دستگاه رسیده است. این فروش خوب مدیون سرفیس‌های جدید سرفیس‌بوک و سرفیس پرو 4 است.

برطبق این منابع مایکروسافت همچنین در حال طراحی و تولید مدل‌های جدید سرفیس است که احتمالاً نیمه دوم سال 2016 معرفی خواهد شد. اخیراً شایعاتی در مورد گوشی سرفیس فون نیز مطرح شده و جالب است بدانید مایکروسافت دامنه SurfacePhone.com را نیز تصاحب کرده است. برخی اعتقاد دارند از آن‌جا که ویندوز 10 موبایل اصلاً وضعیت خوبی ندارد مایکروسافت امیدوار است بتواند موفقیت سرفیس را با سرفیس فون نیز تکرار کند و ویندوزفون را مجدداً بر سر زبان‌ها بیندازد.

Surface-Book-Surface-Pro-4

در یک نبرد مستقیم آی‌پد پرو اپل در سه‌ماهه پایانی 2 میلیون فروش داشته که نسبت به 1.6 میلیون دستگاه مربوط به سرفیس پرو 4 بالاتر محسوب می‌شود. اپل در بخش تبلت‌ها محبوب‌ترین است و اگر آی‌پدهای دیگر را هم به مدل پرو اضافه کنیم اپل مجموعاً 24.5 درصد از بازار جهانی تبلت را در اختیار دارد و مایکروسافت حتی جایی در میان 5 تولیدکننده اول نیز ندارد. البته سرفیس پرو محصولی کاملاً متفاوت نسبت به تبلت‌های اپلی است و برخلاف آن‌ها از سیستم‌عامل دسکتاپ بهره می‌برد؛ در عوض سنگین‌تر و ضخیم‌تر بوده و عمر شارژ کمتری نیز دارد. به‌هرحال مایکروسافت امسال ثابت کرد که سرفیس آن‌قدر جذاب است که اپل را وادار به عرضه محصولی مشابه با قلم و کیبورد هوشمند کند.

phoneArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. Amir می‌گوید

    حالا کجایند اونایی که بیحساب و میگفتن اپل موفق تر بوده