اپل بزرگترین خریدار چیپست‌‌ها در سال 2016 است

موسسه گارتنر گزارشی را از مصرف چیپست‌ها توسط شرکت‌های مختلف منتشر کرده و از قرار معلوم در این لیست اپل به عنوان بزرگترین خریدار چیپست‌ها در سال ۲۰۱۶ جا خوش کرده است.

0

 این لیست سالانه منتشر می‌شود و جالب بدانید که در پنج سال گذشته سامسونگ و اپل توانسته‌اند دو رتبه اول لیست منتشر شده از جانب گارتنر را از آن خود کنند. به این ترتیب ۱۷.۷ درصد از بازار مصرف نیمه‌رساناها که مبلغ آن حدود ۵۹ میلیارد دلار است بین این دو شرکت بزرگ تقسیم می‌شود.

در این بین ذکر این نکته نیز لازم است که سامسونگ با تمرکز بر واحد تولید چیپست خود توانسته محصولات با کیفیتی برای اپل و کوالکام بسازد. به این ترتیب می‌توان انتظار داشت اگر سامسونگ با موفقیت به همین روال تولید چیپست ادامه دهد در چند سال آینده نیز شاهد پیشرفت واحد ساخت چیپست‌های این شرکت باشیم. در این لیست منتشر شده توسط گارتنر ۱۰ شرکت تراز اول حضور دارند که توانسته‌اند ۱۲۳ میلیارد چیپست خریداری کنند، این میزان برابر با ۳۶.۹ درصد از درآمد جهانی در سال گذشته میلادی است. ناگفته نماند که سال ۲۰۱۴ میلادی بازار فروش چیپست داغ‌تر بوده و این میزان به سطح ۳۷.۹ درصد رسیده بود.

به این ترتیب می‌توان گفت که بازار چیپست‌ها هم با رکود روبرو شده است اما باز هم باید گفت درخواست شرکت‌های تولید کننده محصولاتِ مختلفِ فناوری در کره برای چیپست به میزان ۳.۶ درصد در سال ۲۰۱۵ میلادی کاهش داشته است، جالب اینجاست که در این بین وضعیت اپل فرق می‌کند و این شرکت توانسته میزان خرید چیپست خود را در سال گذشته ۷.۱ درصد افزایش دهد و حدود هشتصد میلیون دلار چیپست خریداری کند. با این حساب می‌توان گفت اپل تا پایان سال جاری میلادی بزرگ‌ترین خریدار چیپست‌ها است.  شاید بتوان از این آمار و ارقام منتشر شده این‌گونه نتیجه گرفت که علی‌رغم رکودهای موجود باز هم اپل همچنان به فروش خود ادامه خواهد داد. اگر خیلی اهل حساب و کتاب هستید می‌توانید با نگاه به جدول زیر آمار منتشر شده گارتنر را به دقت بررسی کنید:

chipset sales

phonearena.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.