مردی به‌خاطر گارانتی شیشه شکسته اپل واچ از اپل شکایت کرد و برنده شد!

شاید ایده شکایت از یک شرکت چندمیلیارددلاری مانند اپل و طلب دریافت خسارت از تیم قدرتمند وکلای این شرکت احمقانه به نظر برسد اما مردی اخیراً به دلیل شکسته شدن شیشه اپل واچ از اپل شکایت کرده و جالب است بدانید که در دادگاه نیز برنده شده است.

1

“گرت کراس” از اهالی ابریستویت متوجه یک ترک در شیشه اپل واچ اسپورت خود می‌شود درحالی‌که تنها ده روز از عرضه اپل واچ و خرید آن توسط او گذشته بود. گرت که خود را یک متعصب مک می‌داند اپل واچ خود را به نزدیک‌ترین اپل استور برد تا تحت شرایط گارانتی آن را تعویض کند اما در کمال تعجب مسئول بخش گارانتی به او گفت که ساعتش شامل خدمات گارانتی اپل نمی‌شود.

گرت از این برخورد ناراحت شد و تصمیم گرفت تا اپل را در دادگاه کوچکی شکست بدهد و به نحوی هم در این دادگاه برنده شد. او موفق شد با استناد به قانون فروش Sale of Goods انگلستان در یک جدال شش ماهه وکلای اپل را شکست دهد و دادگاه اپل را موظف به پرداخت 429 پوند هزینه کامل اپل واچ به اضافه هزینه‌های دادگاه کرد.

کراس می‌گوید: «این پرونده حقوقی پس از مدتی کمی پراسترس شد؛ مخصوصاً نزدیک پایان پرونده و زمانی که نیاز بود برای دفاع از ادعای خود در برابر ارزشمندترین شرکت دنیا در دادگاه حاضر شود.»

قاضی به این نتیجه رسید که اپل با عدم پذیرش تعمیر ساعت نقض پیمان معامله انجام داده چرا که تبلیغات ساعت اپل به ضدخش و ضدضربه بودن آن اشاره دارند. جالب است بدانید اپل پس از باخت در این دادگاه ویژگی ضدضربه را از مشخصات اپل واچ اسپورت حدف کرده است. اپل قرار است که ماه آینده جریمه را به کراس پرداخت کند اما او ظاهراً قصد دارد دوباره یک اپل واچ خریداری کند چرا که در مدت ده روزی که از ساعت استفاده کرده از ویژگی‌های آن لذت برده است!

cultofmac

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. Amir می‌گوید

    گارانتی تو ایران رو چه بایدکرد
    که کلا هیچههه