تماشای یک مسابقه فوتبال آمریکایی با هدست هولولنز مایکروسافت این‌گونه است!

فناوری واقعیت مجازی می‌تواند نحوه رابطه انسان با محیط پیرامونش را تغییر دهد و مایکروسافت این را به خوبی می‌داند. هدست هولولنز مایکروسافت که سال گذشته رونمایی شد همگی را به تحسین ردموند واداشت و حالا یک ویدئوی جدید از شکل جدیدی از تماشای فوتبال توسط این هدست منتشر شده است.

3

همان‌طور که در ویدئو مشاهده می‌کنید هدست واقعیت افزوده مایکروسافت محدودیت زاویه دوربین را به کلی از بین خواهد برد و البته اگر فیلمبرداری از زمین مسابقه با دوربین‌های ویژه انجام شود از هر زاویه‌ای که دوست داشته باشید می‌توانید بازی راگبی یا فوتبال مورد علاقه‌تان را تماشا کنید. جالب است بدانید مسابقات فوتبال آمریکایی NFL مشهور به Super Bowl یکشنبه در دره سیلیون برگزار خواهد شد و مایکروسافت اسپانسر فناوری رسمی آن است. به همین دلیل اگر این بازی‌ها را دنبال می‌کنید متوجه استفاده بازیکنان و مربیان از تبلت‌های سرفیس این شرکت شده‌اید. اما استفاده از هولولنز برای تماشای بازی یک درجه بالاتر از فناوری را به رخ می‌کشد؛ چیزی که تاکنون تنها در فیلم‌های علمی تخیلی شاهدش بوده‌ایم.


درحالی‌که رقبایی مانند اچ‌تی‌سی، فیس‌بوک، سامسونگ و سایرین بر روی فناوری واقعیت مجازی سرمایه‌گذاری کرده‌اند عرصه واقعیت افزوده کاملاً در دستان مایکروسافت است و اگر واقع‌گرا باشیم احتمالاً واقعیت افزوده در زندگی روزمره برای انسان مفیدتر خواهد بود. به پیش‌بینی Digi-Capital تا سال 2020 بازار این دو فناوری به بیش از 120 میلیارد دلار خواهد رسید و به همین دلیل شرکت‌ها از همین حالا مشغول سرمایه‌گذاری روی آن‌ها هستند درحالی‌که هنوز هیچ محصول مهمی برای کاربران عادی عرضه نشده است.

venturebeat

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

3 نظر برای این مطلب
  1. مهدی می‌گوید

    من این هدست های وی آر رو تست کردم اما مطمئنا هولولتز یه چیز دیگه اس

    1. Amir می‌گوید

      بله ماکروساف هست دیگه

  2. Amir می‌گوید

    خیلی هیجان انگیزه