اپل شرکتی که حفره امنیتی مک را آشکار کرده بود خریداری کرده است

اگر یک محقق امنیتی ویروسی را برای آلوده‌سازی فیرمور شرکت شما بسازد چه می‌کنید؟ ظاهراً اگر اپل باشید این محقق باهوش را خریداری می‌کنید! کوپرتینو ظاهراً قصد دارد از این کارشناس امنیتی به نفع خودش استفاده کند.

0

مردادماه امسال خبری از یک حفره امنیتی در مک تحت عنوان Thunderstrike 2 منتشر شد. این حفره امنیتی با استفاده از یک لینک ساده می‌توانست بدون سروصدا فیرمور مک شما را دستکاری کند به نحوی که حتی نصب مجدد سیستم‌عامل نیز نتواند آن را از بین ببرد. خوشبختانه این محقق امنیتی به جای انتشار کرم ساخته شده اپل را از این موضوع آگاه کرد و اپل هم به سرعت مشکل را رفع کرد.

اما حالا طبق اخبار مشخص شده که اپل شرکت امنیتی LegbaCore را تنها دو ماه پس از انتشار خبرهای Thunderstrike 2 خریداری کرده است! به گفته بنیان‌گذار این شرکت “ژنو کواه” تیم او در حال حاضر در اپل بر روی امنیت سطح پایین کار می‌کنند که وظیفه آن بررسی ایرادات و حفره‌های احتمالی امنیتی در فیرمور OS X است که می‌تواند به مراتب خطرناک‌تر از ویروس‌ها و بدافزارهای خود سیستم‌عامل باشد. مشخص نیست که چرا اپل خرید این شرکت را تاکنون مخفی نگه داشته بود اما خوشبختانه افزایش امنیت سیستم‌عامل به نفع تمامی کاربران آن خواهد بود.

Engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.