یاهو پنج دفتر خود را تعطیل و 1700 کارمند خود را اخراج می‌کند!

اگر به خاطر داشته باشید اواسط دی‌ماه خبر دادیم که یاهو قصد دارد بیش از 10 درصد از نیروی کار خود را پی اوضاع نه‌چندان خوب مالی اخراج کند. حالا این شرکت رسماً اعلام کرده که قصد تعطیلی پنج دفتر بین‌المللی و اخراج 1700 کارمند (حدود 150 درصد) از نیروی کار خود را دارد.

1

یاهو به‌تازگی یک برنامه استراتژیک تهاجمی برای تمرکز روی نقاط قوت خود تهیه کرده که طی آن 15 درصد از نیروی کار این شرکت اخراج و 5 دفتر بین‌المللی نیز تعطیل خواهند شد. دفترهای دوبی، مکزیکوسیتی، بوینس آیرس، مادرید و میلان تعطیل خواهند شد و پس از اخراج این 1700 کارمند یاهو در پایان سال 2016 میلادی تنها 9000 کارمند خواهد داشت. هدف نهایی یاهو کاهش هزینه‌های عملیاتی به میزان 400 میلیون دلار در سال جاری میلادی است.

در طی سه‌ماهه پایانه سال 2014 یاهو 1.27 میلیارد دلار درآمد داشته اما ارزش آن 4.5 میلیارد دلار کاهش یافته است.

marissa meyerمریسا مِیِر – مدیرعامل یاهو

امروز ما یک برنامه استراتژیک را اعلام می‌کنیم که به شدت اعتقاد داریم به یاهو در تبدیل شدن سرعت می‌بهشد. این برنامه قدرتمند برای تغییر تمرکز در محصولات و منابع انجام خواهد شد.

در طی استریم زنده مالی خانم میر ادعا کرد از زمانی‌که هدایت یاهو را در دست گرفته این شرکت پر از کسب‌وکارهای قدیمی و سود در حال کاهش بوده و این روند باید متوقف گردد. او گفت که بخش Mavens متشکل از موبایل، ویدئو، native و اجتماعی بخش درآمدزای اصلی با رشد باورنکردنی است.

Yahoo-Turnaround

او اعتقاد دارد یاهو باید تمرکز خود را بر کسب‌وکارهای اصلی خود یعنی جستجو، ایمیل و Tumblr قرار دهد. این شرکت همچنین قصد دارد بر روی اپلیکیشن‌های موبایلی جستجو، ورزش و مالی خود تمرکز بیشتری کرده و تغییرات بیشتری در آن‌ها اعمال کند. نمودار آینده‌نگرانه و شاید خوش‌بینانه خانم میر درآمد احتمالی روبه‌رشد را پس از اعمال این برنامه به شکل بالا ترسیم کرده است.

engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. Amir می‌گوید

    یاهو هم نابود شد