تغییرات بزرگ در راه بازی Hearthstone بلیزارد است

بازی Hearthstone: Heroes of Warcraft در حال حاضر محبوب‌ترین بازی سبک کارتی دنیا و یکی از پنج بازی محبوب آنلاین در مسابقات بازی‌های رایانه‌ای محسوب می‌شود. شرکت بلیزارد تولیدکننده این بازی حالا قصد دارد تغییراتی بسیار بزرگ را در این بازی اعمال کرده که میلیون‌ها نفر بازیکن آن را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

1

بازی Hearthstone که به جز PC برای تبلت‌ها و گوشی‌های اندرویدی و iOS نیز عرضه شده است یک بازی جمع‌آوری کارت است که هر کدام از کارت‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند و بازیکن‌ها می‌بایست ابتدا با انتخاب کلاس (قهرمان) مورد نظر و سپس انتخاب 30 کارت از گنجینه کارت‌های خودشان به جنگ رقبا بروند. این بازی شاید در ابتدا خسته‌کننده به نظر برسد اما مانند سایر بازی‌های بلیزارد به شدت اعتیادآور بوده و معمولاً پس از League of Legends محبوب‌ترین بازی آنلاین است. بلیزارد در طول کمتر از دو سالی که از عمر بازی می‌گذرد افزونه‌ها و ماجراجویی‌های متعددی را برای Hearthstone ارائه کرده اما حالا قصد دارد روال بازی را با دو حالت جدید تغییر دهد.

Hearthstone-Gameplay

در حال حاضر حالت Standard امکان انتخاب 30 کارت را از میان کارت‌های شما داده و سپس در بخش Ranked می‌توانید نردبانی از رتبه‌های بازی را برای رسیدن به رتبه Legend (افسانه‌ای) بپیمایید و همچنین در بخش Arena نیز دسته کارت‌های شما از میان کارت‌های تصادفی انتخاب خواهد شد اما ظاهراً بلیزارد قصد دارد حالت استاندارد فعلی را به Wild تغییر نام داده و استاندارد جدیدی تعریف کند.

بازی در حال حاضر حدود سه افزونه و سه ماجراجویی جدید دارد که هر کدام کارت‌های زیادی را به بازی اضافه کرده و حالا اگر یک بازیکن تازه‌وارد باشید باید برای رقابت کاربرد تمامی این کارت‌ها را بدانید. همین امر بلیزارد را به فکر فرو برده و تصمیم گرفته با تغییر حالت استاندارد کار را برای تازه‌کاران ساده‌تر کند. به این ترتیب در حالت استاندارد جدید به جز کارت‌های کلاسیک ابتدایی تنها می‌توانید از کارت‌هایی استفاده کنید که در یک‌سال اخیر وارد بازی شده‌ باشند. به این ترتیب خبری از کارت‌های افزونه Goblins vs Gnomes مانند Dr.Boom و Piloted Shredder و کارت‌های Naxxramas مانند Loatheb، Sludge Belcher و Mad Scientist نخواهد بود! با وجود این‌که در حالت Wild Mode کماکان امکان انتخاب همه کارت‌ها وجود دارد اما بلیزارد ملاک را حالت استاندارد قرار داده و رده‌بندی بازیکنان و جام‌های آنلاین نیز با همین حالت برگزار خواهد شد.

Hearthstone-Adventures

به این ترتیب دسته‌کارت‌هایی که مدت‌هاست در بازی‌های آنلاین به صورت ثابت استفاده می‌شوند بازنشسته شده و بازیکنان باید به فکر ساخت دسته‌های (Deck) جدید باشند. همچنین گفته می‌شود دیگر امکان خرید افزونه‌های قدیمی و ماجراجویی‌های قبلی که عمرشان از یک‌سال گذشته باشد وجود نخواهد داشت و بازیکن باید در صورت علاقه تک‌تک کارت‌ها را با Dust تولید کند که وقت و یا هزینه بسیار بیشتری نسبت به حالت قبل طلب خواهد کرد.

Hearthstone-cards

به عنوان یک بازیکن Hearthstone که بیش از یک‌سال قبل با این بازی آشنا شده‌ام باید اعتراف کنم یک‌سال پیش یاد گرفتن کاربرد کارت‌ها کمی دشوار بود و حالا می‌توانم تصور کنم با عرضه شدن افزونه‌های بسیار کار برای کاربران مبتدی بسیار سخت‌تر شده است. این تصمیم بزرگ بلیزارد اما می‌تواند بازیکنان فعلی را خشمگین کند و حتی بازیکنان جدیدی که علاقمند به جمع‌آوری تمامی کارت‌ها هستند نیز از تغییرات جدید خوشحال نخواهند شد.

ArsTechnica

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. مهيار می‌گوید

    اگه اینکارو بکنه یعنی خدافظ Hearthstone