طرح مفهومی یک هواپیما که می‌تواند از لندن تا نیویورک را در یازده دقیقه پرواز کند

در گذشته گزارشی از یک هواپیمای مفهومی به نام skreemr تهیه شد. بنا به گفته‌های سازندگان آن یعنی Ray Mattison و Charles Bombardier این جت قادر به طی کردن مسیر بین نیویورک و لندن در 30 دقیقه بود. به این معنی که مسافرت بین دو کشور زمانی کمتر از رانندگی کردن به مرکز شهر در نیویورک آن‌هم در ترافیک لازم دارد.

0

حالا Bombardier با ایده‌ی هواپیمای مفهومی دیگری بازگشته که به آن عنوان Antipode را داده‌اند. این هواپیما رکورد قبلی را می‌شکند چراکه پرواز بین لندن و نیویورک را در تنها 11 دقیقه ممکن می‌کند! بنا به Bombardier، هواپیمای Antipode گنجایش 10 مسافر را دارد، تا ارتفاع 12192 متر پرواز می‌کند و می‌تواند به سرعت 20000 کیلومتر در ساعت برسد.

این هواپیما برای سوخت از اکسیژن مایع قابل استفاده مجدد یا نفت سفید استفاده می‌کند. از دیگر رکوردهای پروازی که این هواپیما قادر به شکستن آن است می‌توان به سفر از نیویورک به دوبی در 22 دقیقه، به هنگ‌کنگ در 26 دقیقه و به سیدنی استرالیا در 32 دقیقه اشاره کرد که تمام این زمان‌ها از انتظار برای گرفتن پیتزایی که سفارش داده‌اید کمتر هستند.

البته که این تنها یک ایده مفهومی است و جزئیات تکنیکی زیادی وجود دارد که باید بر آن‌ها کار شود؛ مثلاً هواپیما چگونه سرعت خود را کاهش می‌دهد یا چگونه دمای زیاد تولیدشده در هنگام سفر یا نیروی گرانش شدید را مدیریت خواهد کرد و سؤالاتی ازاین‌دست؛ اما همیشه رؤیاپردازی خوب است و نمی‌تواند بی‌نتیجه بماند.

ubergizmo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.