ال‌جی مشکل امنیتی که میلیون‌ها دستگاه جی 3 را تحت تأثیر قرار داده بود حل کرد

محققان امنیتی اخیراً یک آسیب‌پذیری جدی را در گوشی جی 3 ال‌جی کشف کرده بودند که امکان دزدیده شدن اطلاعات ذخیره شده روی کارت حافظه را از راه دور فراهم می‌کرد. این مشکل حدود ده میلیون دستگاه جی 3 و در نتیجه ده میلیون کاربر را تهدید می‌کرد و خوشبختانه توسط ال‌جی رفع شده است.

0

آسیب‌پذیری در اپلیکیشنی به نام Smart Notice ال‌جی کشف شده بود که به صورت پیش‌فرض روی جی 3 نصب شده و در واقع امکاناتی شبیه اما کمتر از Google Now را در اختیار کاربر گذاشته و اطلاعاتی مفید را پیش از آن‌که به آن نیاز پیدا کنید پیش رویتان می‌گذارد. مشکل این‌جا بود که این اپلیکیشن اطلاعاتش را اعتبارسنجی نمی‌کرد و به همین دلیل هکرها می‌توانستند کدهای مخرب را با استفاده از همین ویژگی روی گوشی کاربر اجرا کنند.

محققان امنیتی در مورد این مشکل در یک پست وبلاگ نوشته‌اند:

با استفاده از این آسیب‌پذیری مهاجم می‌تواند به آسانی کاربر را تحت دزدی اطلاعات قرار داده و اطلاعات شخصی ذخیره شده روی کارت حافظه شامل اطلاعات واتس‌اپ و تصاویر خصوصی را بدزدد. همچنین امکان بروز خطر فیشینگ و در نتیجه نصب اپلیکیشن‌های مخرب نیز وجود دارد.

ما ال‌جی را از این آسیب‌پذیری آگاه کردیم و این شرکت نیز به سرعت پاسخگو بود. ما کاربران جی 3 را شدیداً به آپدیت Smart Notice به اخرین نسخه که شامل بسته امنیتی خواهد شد توصیه می‌کنیم.

GSMArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.