گوگل به فردی که توانسته بود دامنه Google.com را تصاحب کند چقدر پرداخت کرد؟

اوایل مهرماه همین سال بود که خبر رسید یک دانشجو با نام Sanmay Ashwin Ved موفق شده به صورت اتفاقی دامنه گوگل دات کام را خریداری کند! او موفق شده بود تا برای یک دقیقه این دامنه ارزشمند را تصاحب کند تا این‌که اشتباه پیش آمده رفع شد و گوگل تصمیم گرفت به این دانشجو مبلغی به عنوان پاداش کشف حفره امنیتی پرداخت کند.

0

آقای Ved که قصد داشت یکی از نام‌های دامین موجود از دامنه‌های گوگل را ثبت کند به صورت اتفاقی دامنه اصلی این شرکت غول‌آسا را تصاحب کرده بود. گوگل به سرعت از اتفاق آگاه شد و دامنه را پس گرفت اما مبلغی هم به عنوان پاداش و تحت برنامه Vulnerability Reward خود به او پرداخت کرد. این دانشجو آن زمان مبلغ دریافتی خود را فاش نکرد و تنها گفت مبلغی بیش از ده هزار دلار دریافت کرده است.

حالا که گوگل رسماً مبالغ پرداختی به محققان و هکرها را طی برنامه Vulnerability Reward خود اعلام کرده است مشخص شده که مبلغ پرداختی به Ved دقیقاً 6006.13 دلار بوده است که اگر دقت کنید ارقام آن Google را تداعی می‌کنند. اما وقتی این شرکت متوجه شد که Ved مبلغ دریافتی خود را به خیریه سازمان هنر زندگی هند اهدا کرده است این مبلغ را دوبرابر کرد.

این اولین بار نیست که گوگل پرداخت‌هایش را با ارقام جالب انجام می‌دهد. در سال 2015 الفابت (شرکت مادر گوگل) مقداری از سهام را با قیمت 50099019513.59 دلار خریداری کرد که جذر عدد 26 یا همان تعداد حروف الفبای انگلیسی محسوب می‌شود. در سال 2011 نیز گوگل 3.14159 میلیارد دلار برای خرید پتنت‌های Nortel پیشنهاد کرده بود که حتماً می‌دانید همان عدد پی ریاضیات است.

Ubergizmo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.