شایعه: آیفون 7اس از یک فناوری شارژ بی‌سیم انقلابی بهره خواهد برد!

مدت‌هاست که پرچم‌داران اندرویدی و همچنین ویندوزفونی به فناوری شارژ بی‌سیم مجهز هستند. اما شاید بزرگترین عیب این فناوری این موضوع باشد که این شارژرها واقعاً بی‌سیم نیستند و باید پد مخصوص را به برق متصل کرد و سپس گوشی را روی آن قرار داد. به این ترتیب عملاً این پدها بُرد خاصی ندارند و خرید آن‌ها نیز از دید برخی کاربران توجیه منطقی ندارد. به گزارش بلومبرگ اپل در حال کار بر روی یک فناوری شارژ بی‌سیم است که قادر خواهد بود آیفون را تا فاصله یک متری نیز شارژ کند.

0

ظاهراً اپل در حال کار با شرکای خود در آمریکا و آسیا برای توسعه یک فناوری شارژ بی‌سیم جدید است که سال آینده میلادی آماده شده و احتمالاً در آیفون 7اس به کار گرفته خواهد شد. به این ترتیب آیفون‌ها و آی‌پدهای آینده به دور از پدهای شارژر بی‌سیم شارژ خواهند شد. ظاهراً اپل در حال حل مشکل افت شدید ولتاژ ناشی از ایجاد فاصله است و اگر موفق به این‌کار شود آیفون 7اس یک محصول واقعاً متفاوت خواهد بود.

درحالی‌که آیفون و آی‌پد بیش از دو سوم درآمد اپل را تشکیل می‌دهد توسعه چنین فناوری‌هایی می‌تواند گوشی‌ها و تبلت‌های این شرکت را از پرچم‌داران رقبا متمایز کرده و به فروش آن‌ها با قیمت‌های گران کنونی آن هم در شرایطی که محصولات ارزان روزبه‌روز بهتر می‌شوند ادامه دهد. درحال حاضر جدیدترین فناوری شارژ بی‌سیم در گلکسی نوت 5 و گلکسی اس 6 اج پلاس اجازه شارژ سریع را هم می‌دهد اما قرار داشتن گوشی روی پد شارژ چندان خوشایند نیست.

در سال 2010 اپل یک پتنت را ثبت کرد که در آن شارژ بی‌سیم ابزارهای اپلی توسط iMac به عنوان یک هاب تا فاصله یک متری نشان داده شده بود. این امکان ظاهراً قرار است توسط تکنیکی با نام near-field magnetic resonance فراهم شود. همچنین پتنت دیگری توسط اپل در مورد ساخت آیفون‌های آلومینیومی با قابلیت عبور امواج رادیویی ثبت شده که می‌تواند علاوه برحذف خطوط پلاستیکی آنتن از بدنه آیفون شارژ بی‌سیم را نیز بدون بدنه پلاستیکی یا شیشه‌ای امکان‌پذیر کند. اپل همچنین پیش از این اعلام کرده بود به فناوری شارژ بی‌سیم کنونی که نیازمند ثابت نگه‌داشتن گوشی روی شارژر است علاقه‌ای ندارد.

سازندگان نیمه‌هادی‌هایی مانند براودکام و کوالکام شرکای احتمالی اپل برای ساخت سخت‌افزار و استانداردهای لازم برای شارژ بی‌سیم جدید خواهند بود.

Bloomberg
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.