یک فیلمساز کانادایی به جای یکی از دو چشم خود یک دوربین کار گذاشت

زمانی که آقای Rob Spence فیلم‌ساز 9 ساله بود، دچار تصادفی شد که در آن بینایی یکی از چشم‌های خود را از دست داد. وی به‌تازگی تصمیم گرفت که کره چشم آسیب‌دیده را خارج کرده و به جای آن از چشم مصنوعی که درونش دوربینی کار گذاشته شده است استفاده کند.

0

این چشم مصنوعی که eye-cam نام گرفته، دقیقاً مثل یک دوربین معمولی کار می‌کند، اما در جای چشم او قرار می‌گیرد و می‌تواند چیزهایی را که می‌بیند ضبط کند.

eye-cam-1

بزرگ‌ترین مشکل داشتن دوربین به جای چشم این است که بیش‌ازحد داغ می‌شود و هر بار به Spence اجازه ضبط ویدئو تا تنها 3 دقیقه را می‌دهد. Spence چشم مصنوعی eye-cam را اختراع کرده و بر خود نام Eyeborg نهاده است. ایده‌ی قرار دادن دوربین به جای چشم به قدری عجیب و جدید بوده که شبکه Showtime یک قسمت کامل از اتفاقات واقعی خود را به Spence اختصاص داده است.

Eyeborg_Press_The-Eye-Horizontal-980x420

Spence می‌گوید که به عنوان یک فیلم‌ساز، با داشتن دوربین به جای چشم می‌تواند مصاحبه‌هایی را بدون حضور دوربین و لنز انجام دهد. ازآنجایی‌که این مصاحبه‌ها بسیار کوتاه هستند، احتمالاً باعث راحتی هم می‌شوند.

eye-cam-2

افرادی که نگران حریم خصوصی خود هستند باید بدانند که این چشم کاملاً مشخص است و اصلاً شبیه به چشم عادی به نظر نمی‌رسد. او امیدوار است که نسخه‌های بعدی eye-cam اجازه فیلم‌برداری تا چندین ساعت را به وی بدهند.

slashgear

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.