سامسونگ همچنان بالاترین عرضه کننده گوشی‌های هوشمند در سال 2015

آخرین آمار از شرکت اطلاعات بین‌المللی IDC نشان می‌دهد که سامسونگ کماکان پرفروش‌ترین شرکت در زمینه گوشی‌های هوشمند بوده و پس از آن نیز اپل، هواوی و لنوو در رتبه‌های دوم تا چهارم هستند.

0

به اعلام IDC تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند در یک‌چهارم پایانی سال 2015 بیش از 399.5 میلیون دستگاه فروخته‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 5.7 رشد را نشان می‌دهد. فروش جهانی گوشی‌های هوشمند در کل سال 2015 نیز برای اولین بار مرز 1.4 میلیارد گوشی را رد کرده و با 10.1 درصد رشد دقیقاً 1432.9 میلیون گوشی هوشمند در سال گذشته میلادی فروخته شده است. سامسونگ نیز کماکان رتبه اول را در این زمینه در اختیار داشته با وجود این‌که سود عملیاتی کمتری نسبت به سال گذشته نصیب این شرکت شده است.

IDC-2015-smartphone-shipments

اطلاعات IDC نشان می‌دهد که سامسونگ در سه‌ماهه پایانی سال 2015 حدود 85.6 میلیون گوشی هوشمند فروخته که نسبت به سال 2014 حدود 14 درصد رشد را نشان می‌دهد. آمار کلی سال 2015 نیز فروش 324.8 میلیون گوشی را برای این شرکت نشان می‌دهد که 2.1 درصد بیشتر از سال 2014 است. IDC انتظار دارد اوضاع روز به روز برای این شرکت سخت‌تر شود چرا که اپل فشار بیشتری را نسبت به سال‌های گذشته در زمینه گوشی‌های رده‌بالا وارد کرده و تولیدکنندگانی مانند شیائومی، هواوی، ZTE، لنوو و … نیز در رده قیمت پایین سامسونگ را تحت فشار گذاشته‌اند.

IDC-2015-Q4-smartphone-shipments

همان‌طور که از جداول مشاهده می‌کنید در بخش فروش کلی سال 2015 پس از سامسونگ اپل با 231.5 میلیون دستگاه و پس از آن هواوی، لنوو و شیائومی قرار دارند. نکته جالب رشد زیاد هواوی و لنوو است که ظاهراً به سرعت در حال نزدیک شدن به اپل و سامسونگ هستند.

sammobile

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.