اپل اولین گزارش مالی سال 2016 خود را منتشر کرد

طبق روال همه ساله، اپل نیز ساعاتی پیش گزارش مالی سال 2016 خود را منتشر کرد.

0

بر این اساس ساکنین کوپرتینو توانسته‌اند طی سه ماه پایانی سال 2015 حدود 74.8 میلیون گوشی آیفون را راهی بازار کنند که نسبت به  سال گذشته رشد نه چندان محسوسی را نشان می‌دهد.

اپل در این مدت از فروش محصولات خود توانسته درآمد 75.9 میلیارد دلاری را به دست آورد که حدود 18.4 میلیارد دلار آن سود خالص است؛ این بالاترین آمار درآمد اپل طی یک دوره مالی محسوب می‌شود. لازم به ذکر است که این شرکت در مدت مشابه سال گذشته درآمد 74.6 میلیارد دلاری با سود عملیاتی 18 میلیارد دلاری را کسب کرده بود.

مدیرعامل کوپرتینو تیم کوک، معتقد است که ثبت رکورد درآمد جدید شرکت متبوعش به لطف نوآوری‌های صورت گرفته در نسل جدید آیفون، اپل‌واچ و اپل تی‌وی صورت گرفته است. او همچنین معقتد است که در سه ماه پایانی سال گذشته بازار کسب‌وکار اپل رشد فوق‌العاده‌ای را سپری کرده است به طوری که هم‌اکنون تعداد محصولات فعال این شرکت از مرز 1 میلیارد عدد نیز گذشته است.

علی‌رغم اینکه آمار و ارقام ارائه شده از سوی مدیرعامل اپل گواهی بر تداوم موفقیت‌های این شرکت می‌دهد، با این حال جالب است که بدانید تنها یک ساعت پس از  گزارش مالی سال 2016 این شرکت، ارزش سهام کوپرتینوها سیر نزولی به خود گرفته زیرا تحلیل گران بازار درآمد 76.67 میلیارد دلاری با سود عملیاتی 18.22 میلیارد دلاری را تا پیش از این پیش‌بینی کرده بودند.

gsmarena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.