در سال 2015 سامسونگ 14 میلیارد دلار و اپل 6 میلیارد دلار هزینه تحقیق و توسعه کرده‌اند

هزینه اصلی شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند تامین قطعات و یا نرم‌افزار نیست. خوب است بدانید هزینه‌های تحقیق و توسعه درکنار بازاریابی هزینه‌های اصلی را تشکیل می‌دهد و حالا انتشار آمار سال 2015 سامسونگ را در مقام دوم جهانی و اپل را نیز در مقام هجدهم نشان می‌دهد.

0

مانند چند سال اخیر سامسونگ پس از شرکت خودروسازی Volkswagen دومین شرکت دنیا از نظر مخارج در زمینه R&D یا همان تحقیق و توسعه بوده و سال 2015 نیز به همین روال است. همان‌طور که در جدول مقایسه‌ای زیر می‌بینید سامسونگ الکترونیکس مبلغ چشمگیر 14.1 میلیارد دلار را پس از 15.3 میلیارد Volkswagen در این زمینه سرمایه‌گذاری کرده است. خوب است بدانید گوشی‌های هوشمند حالا تنها یک سوم از درآمد سامسونگ را تشکیل می‌دهند و بقیه از سوی تولید چیپست‌ها، تلویزیون‌ها و … تامین می‌شود. در سال 2014 سامسونگ 13.4 میلیارد دلار را در این زمینه سرمایه‌گذاری کرده بود و به نظر می‌رسد این غول کره‌ای قصد ندارد به این زودی‌ها دست از رشد و توسعه بردارد.

top-20-rd-spenders-2015

در مقایسه اپل تاکنون جزو 20 شرکت برتر در زمینه تحقیق و توسعه نبوده اما سال 2015 با خرج مبلغ 6 میلیارد دلار به رتبه هجدهم رسیده است. کمتر بودن سرمایه‌گذاری اپل نسبت به سامسونگ هیچ جای تعجبی ندارد؛ چرا که حوزه فعالیت‌های سامسونگ بسیار گسترده‌تر از اپل بوده و به هزینه بالاتری نیز در تحقیق و توسعه نیاز است. برخی محققان اعتقاد دارند اپل سال 2015 بودجه اضافه تحقیق و توسعه خود را صرف پروژه‌های آینده‌نگرانه‌ای مانند خودروی اپل کرده است که سال‌هاست هواداران این شرکت منتظر آن هستند.

گفتنی است به جز سامسونگ و اپل شرکت‌های اینتل، مایکروسافت، گوگل، آمازون و سیسکو نیز سایر شرکت‌های مرتبط با فناوری در این لیست 20 عددی بوده و شرکت‌های دیگر نیز مربوط به خودروسازی و یا سلامتی هستند.

phoneArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.