آیفون 4 اینچی جدید اپل با چیپست A9 جایگزین آیفون 5S، آیفون 6 و 6 پلاس خواهد شد

طبق جدیدترین گزارش 9to5Mac که به عنوان یک منبع وابسته به کوپرتینوها شناخته می‌شود، نسخه 4 اینچی گوشی آیفون قرار است با بهره‌گیری از تراشه A9 یا M9 که امکان آماده به کار کردن همیشگی سیری را دارا می‌باشد جایگزین آیفون 5S، آیفون 6 و 6 پلاس گردد.

0

طی چند وقت اخیر شایعات بسیار زیادی پیرامون نام و مشخصات داخلی مدل 4 اینچی گوشی آیفون به بیرون درز پیدا کرده است، در همین رابطه نیز روز گذشته وب‌سایت معتبر 9to5Mac اطلاعاتی منتشر کرد که در صورت صحت آن‌ها، اپل سرانجام در نظر دارد محصول مورد بحث را با نام iPhone 5se عرضه نماید. در همین حال این منبع تصریح می‌کند که آیفون 4 اینچی جدید جایگزین آیفون 5S، آیفون 6 و 6 پلاس خواهد شد. به زبان ساده‌تر، پس از عرضه iPhone 5se، مدل‌ 5S دیگر تولید نمی‌شود.

از آنجا که به احتمال زیاد آیفون 7 به تراشه A10 تجهیز خواهد شد، شرکت سازنده قصد ندارد که ظرف شش ماه پس از عرضه رسمی، چیست A9 را بازنشسته کند؛ از این رو آیفون 4 اینچی جدید با بهره‌گیری از آن و بدون پشتیبانی از قابلیت تاچ 3 بعدی روانه بازار می‌گردد. به هر ترتیب اگر این اطلاعات منتشر شده درست از آب در بیاید آیفون 4 اینچی بعدی اپل از دکمه‌های دایره‌واری برای تنظیم صدا برخوردار است و دکمه اسلیپ این گوشی همانند آیفون 6 طراحی شده است.

هنوز مشخص نیست که آیا اپل دوباره از پلاستیک در بدنه استفاده خواهد کرد یا صرفاً اندازه صفحه را کوچک‌تر کرده و به جنس فلزی آیفون 6 اس وفادار خواهد ماند. از دیگر مشخصات احتمالی iPhone 5se می‌توان به دوربین اصلی و سلفی به ترتیب 8 و 1.2 مگا پیکسلی، یک گیگابایت حافظه رم، 64 یا 16 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی، باتری 1,624 میلی‌آمپر ساعتی، مودم داخلی Wi-Fi 802.11ac و NFC برای استفاده از قابلیت Apple Pay اشاره کرد.

انتظار می‌رود از آیفون 4 اینچی به همراه مدل‌های به‌روز شده اپل‌واچ و  iPad Air 3 طی مراسمی در فروردین‌ماه  ۱۳۹۵ رونمایی شود، این در حالی است که فروش آن احتمالاً از اردیبهشت ماه آغاز خواهد شد.

macrumors

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.