تماشا کنید: پینگ‌پونگ با قطره‌های آب در ایستگاه بین‌المللی فضایی

لیستی طولانی از کارهای هیجان‌انگیزی که می‌توان در خلأ جاذبه زمین انجام داد وجود دارد، اما اگر یک سال تمام را در فضا سپری کنید، احتمالاً شما هم بی‌حوصله خواهید شد. در اینجاست که پینگ‌پونگ فضایی با قطره‌های آب وارد میدان می‌شود.

0

فرمانده Scott Kelly، سیصد روز را برای بررسی اثرات طولانی‌مدت نبود جاذبه بر بدن، در فضا گذرانده است. تابه‌حال با استفاده از ماسک ترسناک در راهروهای ایستگاه وحشت ایجاد کرده، از کاهوهای رشد کرده در فضا تغذیه کرده و حتی گل پرورش داده است. اکنون در این ویدئو نشان می‌دهد که چگونه می‌توان از سطوح آب‌گریز برای هدایت قطره آب در ایستگاه فضایی بین‌المللی استفاده کرد. کشش سطحی، قطرات آب را به‌هم‌پیوسته نگه می‌دارد و این در حالی است که سطح آب‌گریز، آب را در صورت تماس دفع خواهد کرد.

بااینکه شاید این ویدئو احمقانه به نظر برسد، نکات زیادی وجود دارد که می‌توان از آن دریافت کرد. دسته‌هایی که Kelly از آن استفاده می‌کند با لیزر بریده شده و بعد بر آن تفلون اسپری شده است. ترکیب این دو عمل باعث شده که ماده در دفع آب به خوبی عمل کند. با توجه به اینکه در هفته گذشته پیاده‌روی فضایی به علت وارد شدن آب به کلاه یکی از فضانوردان کوتاه شده بود، شاید اینکه Kelly فرصت کار کردن با این مواد را به دست آورد چندان هم بد نباشد.

theverge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.