شایعه: فاکس‌کان قصد خرید شارپ را دارد!

به اساس جدیدترین گزارش وال‌استریت ژورنال، با کاهش روزافزون درآمد فروش محصولات شارپ، فاکس‌کان در نظر دارد با ارائه یک پیشنهاد جالب انگیز، این شرکت ژاپنی را به زیر سلطه خود درآورد.

0

فاکس‌کان یکی از شرکت‌های فعال در دنیای سخت‌افزار است که یکی از اهدافش ارائه محصولات با کیفیت بالا و قیمت پایین است. فاکس‌کان طرف قرارداد دیگر شرکت‌های بزرگ فروش رایانه و قطعات الکترونیکی چون دِل، اپل، سونی، هیولت پاکارد، نوکیا، موتورلا، مایکروسافت وسیسکو می‌باشد و ۷۵ درصد محصولات شرکت آمریکایی اینتل و درصد بسیار بالایی از محصولات کمپانی‌های اپل، دل و صدها شرکت دیگر را تولید می‌کند.

به گزارش وال‌استریت ژورنال، فاکس‌کان که به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکنندهٔ قطعات رایانه‌ای و الکترونیکی جهان نیز شناخته می‌شود در نظر دارد درازای پرداخت 5.1 میلیارد دلار، بخش تولیدکننده نمایشگرهای موبایلی شارپ را خریداری نماید. لازم به ذکر است که شارژ هم‌اکنون به عنوان اصلی‌ترین تامین کننده نمایشگرهای گوشی‌ آیفون اپل شناخته می‌شود.

البته جالب است که بدانید این اولین باری نیست که فاکسان به خرید شارپ ابراز تمایل می‌کند، زیرا در سال 2012 نیز مدیرعامل فاکس‌کان Terry Gou، درصدد تصاحب 38 درصد سهام کسب‌وکار ال سی دی شارپ برآمده بود. نکته دیگر اینکه چینی ها در راه تصاحب شارپ تنها نیستند، زیرا یک هلدینگ زیر نظر دولت ژاپن نیز به نام Innovation Network Corp، پیشنهاد 2.5 میلیارد دلاری را جهت خرید شارپ دیس‌پلی ارائه کرده است.

آن‌طور که از شواهد و قرائن پیداست، دولت ژاپن خواهان حفظ شهرت نمایشگرهای تولیدی شارپ زیر نظارت یک شرکت ژاپنی هست، از این رو احتمال ادغام بخش تولید نمایشگرهای شارپ با ژاپن دیس‌پلی ( شرکتی حاصل از همکاری سه کمپانی ژاپنی در عرصه‌ی تولید صفحه‌نمایش سونی، توشیبا و هیتاچی) نیز وجود دارد.

جدای از این مسائل، به نظر می‌رسد INCJ همچنین خواهان به خدمت گرفتن بخش تولید لوازم‌خانگی توشیبا می‌باشد. این اقدام می‌تواند در جهت عملیاتی سازی طرح JDI که بخش تولید لوازم‌خانگی توشیبا و شارپ را ادغام می‌کند صورت گیرد. در انتها نیز باید یادآور شویم که سامسونگ در سال 2013 با سرمایه‌گذاری 111 میلیون دلاری در شارپ، سهام حدود 3 درصدی این شرکت را خریداری نموده است، با این حال نامی از کره‌ای ها در مناقصه احتمالی شارپ به میان نیامده است.

gsmarena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.