اپ‌نت؛ یازده اپلیکیشن اندرویدی که به شما در ترک سیگار کمک می‌کنند

رشد فناوری در تمامی ابعاد زندگی به چشم می‌خورد و به جرات می‌توان گفت هر کاری که انجام می‌دهیم راه‌کار جدیدی نیز دارد، جالب است بدانید این امر برای ترک سیگار هم صدق می‌کند و اپلیکیشن‌های مختلفی برای ترک سیگار در بستر اندروید موجود است، در مقاله امروز قصد داریم با هم نگاهی به یازده اپلیکیشن اندرویدی موثر در ترک سیگار داشته باشیم.

0

سیگار کشیدن راحت است اما ترک سیگار به این راحتی‌ها هم نیست و تاکنون راه‌های مختلفی برای ترک سیگار ابداع شده است، در بین تمامی این شیوه‌ها به نظر می‌رسد به کارگیری فناوری روز و استفاده از اپلیکیشن‌های گوشی همراه گزینه مناسبی باشد، این روزها دیگر گوشی همراه تنها تلفن نیست و به همدمی برای انسان تبدیل شده که از بام تا شام آدمی را همراهی می‌کند. به همین منظور در این گفتار قصد داریم نگاهی داشته باشیم به اپلیکیشن‌هایی که با استفاده از آنها می‌توان به تصمیم خود برای ترک سیگار قوت بخشید.

این اپلیکیشن‌ها با هدف ترک سیگار طراحی شده‌اند و اگر عزم شما برای ترک سیگار جزم است پیشنهاد می‌کنیم پس از مطالعه این مقاله و بررسی اپلیکیشن‌هایی که به آنها اشاره می‌کنیم، گزینه مناسب را انتخاب و بر روی گوشی خود نصب کنید. خدا را چه دیده‌اید شاید دری به تخته خورد و واقعا توانستید به کمک یکی از این اپلیکیشن‌های ذکر شده سیگار را ترک کنید. با هم نگاهی به یازده اپلیکیشن موثر در ترک سیگار می‌اندازیم:

اپلیکیشن ترک سیگار Smotivator

این اپلیکیشن امکانات جالبی دارد اما در میان تمام این موارد، محاسبه میزان پولی که برای سیگار خرج می‌کنید جالب‌تر به نظر می‌رسد. رابط کاربری Smotivator به سادگی طراحی شده تا کاربر به راحتی بتواند با آن تعامل برقرار کند. بدون شک اگر بدانیم با انجام یک کار ناشایست تا چه اندازه به خود ضرر وارد می‌کنیم ممکن است در دفعات بعدی در انجام آن محتاطانه‌تر رفتار کنیم.

smotivator

این اپلیکیشن نیز دقیقا همین روش را دنبال می‌کند، با محاسبه مقدار پولی که برای سیگار خرج می‌کنید به شما یادآور می‌شود که دقیقا در هر روز چقدر پول هدر می‌دهید! جالب اینجاست که این فرآیند به طرز کاملا حساب‌ شده‌ای انجام می‌شود و دیناری که برای سیگار خرج می‌کنید در این اپلیکیشن ثبت می‌شود.

از طرف دیگر مقدار روزهایی که سیگار نکشیده‌اید را محاسبه می‌کند و با این حساب می‌توانید از مقدار مقاومت خود در مقابل وسوسه سیگار باخبر شوید، لازم به ذکر است که سیگار نکشیدن برابر است با سلامتی و به راحتی قادر هستید میزان روزهایی که به عمر شما پس از ترک سیگار افزوده می‌شود را مشاهده کنید. بدون شک این موارد می‌تواند انگیزه مناسبی برای ترک سیگار باشد. برای دانلود این اپلیکیشن به لینک زیر مراجعه کنید:

Download-at-Google-play

اپلیکیشن ترک سیگار My QuitBuddy

در اینجا با اپلیکیشن حساب‌گری طرف هستیم که تمامی اطلاعات ترک سیگار را در غالب گزارش‌های متنوع ارائه می‌کند. بدون شک در ابتدای ترک سیگار ممکن است با وسوسه‌ سیگار کشیدن روبرو شوید، اینجاست که توسعه دهندگان سعی کرده‌اند در این اپلیکیشن مواقع خطر را شناسایی کرده و مواردی را برای حواس پرتی شما و سیگار نکشیدن لحاظ کرده‌اند.

myQuitBuddy

زیر نظر داشتن فرآیند ترک سیگار با چارت‌های مختلف در این اپلیکیشن نمایش داده می‌شود تا کنترل دقیق بر این روند داشته باشید. برای دانلود این اپلیکیشن به لینک زیر مراجعه کنید:

Download-at-Google-play
اپلیکیشن ترک سیگار No More

با استفاده از این اپلیکیشن دوستان شما نیز قادر هستید در ترک سیگار شما شریک شوند و به شما روحیه بخشند. این اپلیکیشن تنها برای ترک سیگار به کار نمی‌رود و هر عادت ناپسندی را می‌توانید به کمک No More کنار بگذارید. در هنگام ترک سیگار هیچ امری مهم‌تر از پیگیری و ممارست نیست، اینجاست که رصد کردن فعالیت روزانه و ایجاد عادت‌‌های جدید به جای عادت‌ قدیمی و ناشایست سیگار کشیدن در این اپلیکیشن لحاظ شده است.

no-more

راه‌های مختلفی نیز در اپلیکیشن No More برای بررسی و زیر نظر گرفتن پیشرفت مراحل ترک سیگار در نظر گرفته شده است تا انگیزه بیشتری ایجاد شود. امکن هدف‌گذاری نیز یکی دیگر از مواردی است که در این اپلیکیشن به چشم می‌خورد. قسمتی نیز برای دوستان در اپلیکیشن No More تعبیه شده است، با استفاده از این قسمت می‌توانید از دوستان خود برای ترک سیگار کمک بگیرید و کسب روحیه کنید. برای دانلود این اپلیکیشن به لینک زیر مراجعه کنید:

Download-at-Google-play

اپلیکیشن ترک سیگار Brilliant Quotes & Quotations

اگر به فکر ترک سیگار هستید و به دنبال راهی برای افزایش روحیه خود می‌گردید این اپلیکیشن انتخاب بسیار مناسبی برای شما است. اپلیکیشن‌های زیادی وجود دارند که در آنها کلمات قصار بزرگان درج شده است اما همان‌گونه که اشاره کردیم هیچ‌کدام از آنها با هدف ترک سیگار و ایجاد روحیه برای این کار ساخته نشده‌اند.

brilliant-quotes

این اپلیکیشن چاره‌ای نیز برای افرادی که سر آنها شلوغ است اندیشیده و در قسمت‌های مختلفی از روز به شما برای ترک‌ سیگار یادآوری می‌کند. به این ترتیب روزانه جملات قصار از بزرگان به صورت یادآور در قسمت اعلان‌ها درج می‌شود. برای دانلود این اپلیکیشن به لینک زیر مراجعه کنید:

Download-at-Google-play
اپلیکیشن ترک سیگار Motivational Wallpapers

گاهی اوقات آنقدر گرفتاری پیش می‌آید که حتی فرصت نمی‌کنید در روز به اپلیکیشن نصب شده سری بزنید، اما بدون شک از گوشی در طول روز برای تماس گرفتن و پاسخ دادن به پیامک‌ها هم که شده استفاده می‌کنید. به این ترتیب اگر برای پس‌زمینه گوشی خود تصویری روحیه بخش در خصوص ترک‌ سیگار انتخاب کنید ممکن نیست که در طول روز چشم شما به آن نیافتد.

motivational-wallpaper

با کمک این اپلیکیشن می‌توانید از فرد یا موضوعی که برای شما روحیه بخش است عکس گرفته و آنرا به عنوان پس‌زمینه گوشی انتخاب کنید. اگر هم حوصله عکس گرفتن و انتخاب موضوع را ندارید، این اپلیکیشن تصاویری مختلفی را برای ترک‌ سیگار جمع‌‌آوری کرده است. در این تصاویر کلمات روحیه بخشی برای ترک سیگار به چشم می‌خورد. به این ترتیب قادر هستید به هر اندازه که دوست دارید برای گوشی خود تصاویر پس‌زمینه با مضمون ترک‌ سیگار انتخاب کنید. برای دانلود این اپلیکیشن به لینک زیر مراجعه کنید:

Download-at-Google-play
اپلیکیشن ترک سیگار Rewire

در این اپلیکیشن فرآیند ترک سیگار به گونه‌ای بازی مانند طراحی شده تا یکی از بهترین اپلیکیشن‌های ترک سیگار این لیست باشد. در حین ترک هر عادتی بعد از مدت کمی وسوسه شروع مجدد آن به سراغ شما می‌آید، این وسوسه امری طبیعی است و مغز به صورت ناخودآگاه شما را به یاد انجام مجدد آن عادت می‌اندازد.

rewire

اینجاست که اپلیکیشن Rewire با استفاده از فرآیند طراحی شده توسط جِری سینفِلد (Jerry Seinfeld) کنترل عملکرد ترک سیگار را به عهده می‌گیرد. به این ترتیب زمانی که وسوسه سیگار کشیدن به سراغ شما می‌آید انگیزه بیشتری برای ترک سیگار خواهید داشت. ابزارهای دیگری نظیر پیغام‌های یادآور، نمودارها و قابلیت رصد کردن فرآیند ترک سیگار به همراه تقویم باعث شده تا این اپلیکیشن برای ترک سیگار گزینه مناسبی باشد. برای دانلود این اپلیکیشن به لینک زیر مراجعه کنید:

Download-at-Google-playاپلکیشن ترک سیگار SmokeAware

این اپلیکیشن برنامه ریزی عادت‌های شما را زیر نظر می‌گیرد و در مواقع وسوسه شدن سعی می‌کند یار شما باشد. در واقع اپلیکیشن ترک سیگار SmokeAware ابزار کاملی برای رصد کردن عادت‌های ناشایست است. این اپلیکیشن سعی می‌کند به شما آموزش دهد چرا سیگار می‌کشید و چگونه در مقابل وسوسه سیگار کشیدن مقاومت کنید.

smokeaware

نمایش وضعیت فعلی شما در کنار نشان دادن روزهایی که سیگار را ترک کرده‌اید و میزان روزهایی که از این بابت به عمر شما اضافه‌ شده‌اند در این اپلیکیشن تعبیه شده است، تعداد دفعاتی که شما در مقابل وسوسه سیگار کشیدن مقاومت کرده‌اید به همراه میزان پولی که بابت ترک سیگار ذخیره شده نیز از سایر امکانات این اپلیکیشن است. برای دانلود این اپلیکیشن به لینک زیر مراجعه کنید:

Download-at-Google-play

اپلیکیشن ترک سیگار Calm

این اپلیکیشن سعی دارد با تمرکز و مدیتیشن به شما در فرآیند ترک سیگار کمک کند. در ابتدای ترک سیگار بدون شک از لحاظ روحی و روانی ممکن است فشار زیادی را تحمل کنید، اینجاست که اپلیکیشن Calm طوری طراحی شده تا وسوسه کمتری را برای سیگار کشیدن تجربه کنید.

calm

پیدا کردن جایگزینی برای سیگار کشیدن نیز گزینه مناسبی است و می‌تواند به موفقیت شما در ترک کامل سیگار کمک کند.فشارهای روحی و استرس نیز می‌تواند وسوسه شروع مجدد سیگار کشیدن را تشدید کند. اینجاست که اپلیکیشن ترک سیگار Calm سعی مکند روح و ذهن فرد سیگاری را از هر گونه استرسی دور کند. در واقع هدف اصلی این اپلیکیشن جایگزین کردن سیگار با مدیتیشن است. برای دانلود این اپلیکیشن به لینک زیر مراجعه کنید:

Download-at-Google-play
اپلیکیشن ترک سیگار 7Minute Workout

این اپلیکیشن سعی دارد با پیشنهاد انجام فعالیت‌های ورزشی کوتاه مدت در حد ۷ دقیقه عادت سیگار کشیدن را از بین ببرد. به این ترتیب کافی است تا هر زمان که هوس سیگار کشیدن به سر شما زد، اپلیکیشن را باز کرده و تمرین‌های ورزشی کوتاهی انجام دهید.

7minworkout

انجام چند حرکت ورزشی مانند شنا می‌تواند هواس شما را پرت کرده و سلامتی را به جای سیگار به ارمغان بیاورد. برای دانلود این اپلیکیشن به لینک زیر مراجعه کنید:Download-at-Google-play

اپلیکیشن ترک سیگار Adult Coloring Book

ممکن است از شنیدن نام این اپلیکیشن تعجب کرده باشید چرا که هدف اصلی آن ترک سیگار نیست، اما بد نیست بدانید این روزها کتاب‌های رنگی یکی از بهترین روش‌ها برای کاهش استرس به حساب می‌آید.

coloring-book

اگر سری به آمازون بزنید کتاب‌های زیادی را در این زمینه پیدا خواهید کرد که این امر گویای کارآمد بودن کتاب‌های رنگی است. اپلیکیشنی که در اینجا اشاره کردیم نیز دقیقا همان‌ کار کتاب‌های رنگی موجود در بازار را انجام می‌دهد.

طرح‌های پیچیده موجود در این کتاب‌ها باعث می‌شود جذب آن شده و روح و روان خود را پاک کنید تا دیگر فکر سیگار کشیدن به سر شما نزند. اگر هم گوشی شما صفحه بزرگی دارد می‌توانید با یک مداد معمولی خطوط پیچ در پیچ این تصاویر را دنبال کنید. برای دانلود این اپلیکیشن به لینک زیر مراجعه کنید:

Download-at-Google-play
اپلکیشن ترک سیگار JUST DO IT Soundboard

 فرآیند ترک سیگار راحت نیست و نمی‌توان برای تمامی افراد یک نسخه واحد پیچید، اینجاست که این اپلیکیشن ممکن است انگیزه کافی را برای ترک سیگار در اختیار شما قرار دهد. این اپلیکیشن در واقع برای ترک سیگار ساخته نشده و با هدف ایجاد روحیه طراحی شده است.

just do it

سخنرانی‌های زیادی برای ایجاد انگیزه وجود دارد اما سخنرانی هنرپیشه معروف هالیوود، Shia LeBeouf، گزینه بسیار مناسبی برای الهام گرفتن و ایجاد انگیزه برای ترک سیگار است. پس از دانلود و نصب این اپلیکیشن قادر هستید به هر میزان که تمایل دارید صحبت‌ کوتاه و انگیزه بخش این هنرمند را بشنوید و برای ترک سیگار روحیه بگیرید. برای دانلود این اپلیکیشن به لینک زیر مراجعه کنید:

Download-at-Google-play

در اینجا به پایان لیست یازده اپلیکیشن اندرویدی موثر در ترک سیگار رسیدیم. بدون شک اپلیکیشن‌های دیگری نیز در این زمینه موجود دارد که از چشم ما دور مانده است، با این حساب خواهشمندیم اگر نام اپلیکیشن به خصوصی در ذهن شماست که در این لیست به آن اشاره نشده، آنرا در قسمت نظرات با ما و سایرین به اشتراک بگذارید.

phandroid.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.