اچ‌تی‌سی شایعه جداسازی بخش واقعیت مجازی این شرکت را تکذیب کرد

چندی پیش بنیانگذار اچ‌تی‌سی و چِر وانگ (Cher Wang) مدیر عامل این شرکت اعلام کردند که اچ‌.تی‌.سی قصد دارد تمرکز بیشتری بر فناوری واقعیت مجازی داشته باشد، این صحبت باعث شد گمانه‌زنی‌هایی در خصوص جدایی واحد واقعیت مجازی این شرکت و استقلال آن در قالب شرکتی جدید مطرح شود؛ اما از قرار معلوم این گمانه‌زنی‌ها شایعاتی بیش نبوده و این شرکت شایعه جداسازی بخش واقعیت مجازی این شرکت را تکذیب کرد.

0

طرفداران فناوری‌های جدید به خوبی میدانند که هدست واقعیت مجازی اچ.‌تی‌.سی Vive VR این شرکت به صورت پیش فروش از حدود یک ماه دیگر در تاریخ ۱۰ اسفند ماه قابل سفارش است و تا سه ماه دیگر رسما دراختیار خریداران قرار می‌گیرد. بر اساس گزارش‌های منتشر شده اچ‌.‌تی‌.سی و چِر وانگ تمامی سهم واحد تولید هدست‌های مجازی این شرکت را در اختیار دارند. البته این فناوری‌ هنوز در ابتدای راه خود به سر می‌برد و با این حساب مشخص نیست در آینده چه مقدار از سهام این واحد در اختیار اچ.‌تی‌.سی و مدیر عامل آن خواهد ماند. یکی از مدیران ارشد اچ.‌تی‌.سی چندی پیش در مراسم CES امسال اعلام کرد شرکتی کاملا مستقل بر اساس فناوری واقعیت مجازی این شرکت شکل خواهد گرفت، بنا به گفته این مدیر بلند پایه این شرکت به صورت کاملا مستقل از سایر واحد‌های اچ‌.‌تی‌.سی فعالیت می‌کند. از طرف دیگر نیز در خبرها داشتیم که اچ‌.‌تی‌.سی جدا شدن واحد واقعیت مجازی خود را رسما تکذیب کرده است. در مراسم خبری اچ.‌تی‌.سی اعلام کرد که این شرکت به گسترش واحد واقعیت مجازی خود برای افزایش ارزش سهام سهامداران ادامه خواهد داد.

اگر به اخبار فناوری علاقه‌مند هستید یا اینکه اخبار اقتصادی را دنبال می‌کنید حتما می‌دانید که واحد گوشی‌های همراه این شرکت کار و کاسبی سکه‌ای ندارد. چندین سال پیش سهام این شرکت با قیمت ۳۷.۱۸ دلار خرید و فروش می‌شد اما این روزها تنها ۲.۲۸ دلار ارزش دارد. اچ‌.‌تی‌.سی در زمینه روانه کردن محصولات پرچمدار به بازار نیز نتواسته آنچنان که باید و شاید عمل کند و مشتریان را راضی نگه دارد، اچ‌.‌تی‌.سی وان M9 که نام پرچمدار فعلی این شرکت را یدک می‌کشد نتوانسته به خوبی در مقابل سایر گوشی‌های پرچمدار صف بکشد. با این حساب آینده واحد گوشی‌های موبایل اچ.‌تی‌.سی در هاله‌ای از ابهام به سر می‌برد. ناگفته نماند که شایع شده اچ‌.‌تی‌.سی دو گوشی نکسوس نیز با همکاری گوگل در سال آینده روانه بازار می‌کند. اچ‌.‌تی‌.سی اولین گوشی از سری محصولات نکسوس را با نام نکسوس وان حدود ۵ سال پیش روانه بازار کرد.

با این حساب باید دید این شرکت خوشنام چگونه خواهد توانست در بازار آشفته موبایل گلیم خود را از آب بیرون بکشد.

phonearena.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.