معرفی گوشی هوشمند Mate 8 و تبلت Media Pad M2 10 هواوی در خاورمیانه

در مراسمی که شب گذشته با حضور خبرنگاران و مدیران ارشد هواوی برگزار شد، گوشی هوشمند Mate 8 و تبلت 10 اینچی مدیاپد M2 برای عرضه در بازار خاورمیانه معرفی شد. با معرفی و عرضه پرچمدار جدید هواوی در بازار خاورمیانه در واقع این منطقه دومین بازار جهانی خواهد بود که پس از رونمایی رسمی این محصولات در نمایشگاه بزرگ CES 2016 در هفته گذشته، این محصولات در آن عرضه شده است.

0

در ابتدای این مراسم جیاو جین مدیر خاورمیانه بخش موبایل هواوی به ارائه گزارشی در خصوص وضعیت این شرکت پرداخت. وی در ابتدای سخنان خود خاطرنشان کرد که عرضه گوشی‌های هوشمند توسط این شرکت در سال 2015 افزایشی 44 درصدی را تجربه کرده و این شرکت بیش از 100 میلیون دستگاه گوشی هوشمند در سال گذشته به بازار عرضه کرده و درآمد شرکت هواوی در سال 2015 افزایشی تقریبا 70 درصدی معادل 20 میلیارد دلار را تجربه کرده است.

Huawei-Mate-8-Event-02

جیاو جین با اعلام اینکه شناخت جهانی برند هواوی در سال 2015 تا 76 درصد افزایش پیدا کرده است تاکید کرد برند شرکت هواوی در سال 2015 موفق به کسب جایگاه هشتاد و هشتم در میان 100 برند معتبر جهانی و جایگاه هفتادم در میان ارزشمندترین برندهای جهان شد.

Huawei-Mate-8-Event-03

مدیر خاورمیانه بخش موبایل هواوی همچنین با اشاره به عرضه سه محصول جدید پرچمدار این شرکت در سال‌های گذشته شامل گوشی هوشمند میت اس هواوی، گوشی هوشمند میت 8 هواوی و ساعت هوشمند هواوی واچ، این شرکت را یک رهبر نوآوری در بازار توصیف کرد.

پس از آن نوبت جرج الکفرونی مدیر محصول خاورمیانه بخش موبایل هواوی رسید تا به معرفی محصولات این شرکت بپردازد. وی معرفی گوشی هوشمند Mate 8 هواوی را با اشاره به نسل قبلی این فبلت هوشمند یعنی Mate 7 آغاز کرد و این گوشی هوشمند را آغازگر راهی بزرگ در این زمینه دانست و سپس سراغ معرفی مشخصات فنی این گوشی هوشمند رفت.

Huawei-Mate-8-Event-05

Mate 8 هواوی از صفحه نمایش 6 اینچی IPS با رزولوشن 1080 در 1920 پیکسل و تراکم پیکسلی 367 پیکسل در هر اینچ و با محافظ صفحه نمایش 2.5D برخوردار است. حاشیه‌های صفحه نمایش بسیار باریک تا حد چشم‌پوشی است و صفحه نمایش تقریبا تا لبه‌های بدنه کاملا فلزی گوشی پیش آمده‌اند تا نسبت صفحه نمایش به بدنه 83 درصدی را برای آن فراهم آورند.

Huawei-Mate-8-Event-06

جرج الکفرونی سپس به سراغ مغز قدرتمند این گوشی هوشمند رفت و تاکید کرد که هواوی در جدیدترین گوشی هوشمند خود از پردازنده 64 بیتی و 8 هسته‌ای HiSilicon Kirin 950 با چهار هسته 2.3 گیگاهرتزی Cortex A72s و چهار هسته 1.8 گیگاهرتزی Cortex A53s بهره برده تا در کنار 3 یا 4 گیگابایت رم LPDDR4 (دو مدل) و 32 یا 64 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا به وسیله درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی مشخصات فنی اصلی گوشی را تشکیل دهند.

Huawei-Mate-8-Event-07

مدیر محصول خاورمیانه بخش موبایل هواوی دوربین Mate 8 هواوی را نیز نقطه قوت دیگری برای این گوشی هوشمند برشمرد که از سنسور 16 مگاپیکسلی با Sony IMX298 با گشادگی دریچه دیافراگم f/2.0 و مجهز به فناوری ثبات تصویر OIS بعنوان دوربین اصلی و دوربین 8 مگاپیکسلی سلفی با سنسور Sony IMX179 با گشادگی دریچه دیافراگم f/2.4 بهره می‌برد.

Huawei-Mate-8

وی باتری 4 هزار میلی‌آمپرساعتی این گوشی هوشمند را نیز قابل اطمینان توصیف کرد که می‌تواند 2.36 روز استفاده کامل از این گوشی هوشمند را برای شما به ارمغان بیاورد و با استفاده از قابلیت شارز سریع و تنها با نیم ساعت شارژ می‌توانید یک روز کامل از دستگاه استفاده کنید.

Huawei-Mate-8-Event-08

جرج الکفرونی در ادامه تاکید کرد که Mate 8 هواوی یک گوشی دو سیم کارته است که البته با استفاده از درگاه سیم کارت دوم آن به عنوان درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی از همان یک سیم کارت می‌توانید استفاده کنید. این گوشی هوشمند از 4G TLE پشتیبانی می‌کند.

Huawei-Mate-8-Event-09

هواوی در این مراسم همچنین رنگ جدید قهوه‌ای موسوم به Mocha brown را نیز به عنوان رنگ جدید این محصول در بازار معرفی کرد. بنابر اعلام هواوی فبلت Mate 8 از انتهای بهمن ماه به بازار ایران عرضه خواهد شد. هواوی هنوز از قیمت رسمی این محصول در ایران سخنی به میان نیاورده اما با توجه به قیمت عرضه این محصول در دبی (1899 درهم برای نسخه 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی و 2199 درهم برای نسخه 4 گیگابایتی و 64 گیگابایت حافظه داخلی) می‌توان قیمتی در حدود دو میلیون تومان را برای آن برآورد کرد که قیمتی مناسب و رقابتی به حساب می‌آید.

همانطور که در ابتدای مطلب گفتم در این مراسم همچنین تبلت مدیاپد M2 نیز برای عرضه در بازار خاورمیانه معرفی شد و مدیر محصول هواوی در منطقه خاورمیانه این محصول را به عنوان دومین محصول در مراسم امشب به حاضرین معرفی کرد.  بر این اساس تبلت MediaPad M2 10 از نمایشگری 10 اینچی با رزولوشن 1020 در 1080 پیکسل برخوردار بوده و استفاده از قلم استایلوس مخصوص آن می‌تواند بسیار کاربردی باشد.

Huawei-Mate-8-Event-10

هواوی دو بلندگو برای این محصول طراحی کرده که صدای استریو را به ارمغان می‌آورند و با استفاده از فناوری Clari-Fi هارمن کاردون کیفیت صدای بسیار خوبی را از آن دریافت خواهید کرد.

این محصول از اندروید 5.1 قدرت گرفته و برای امنیت بیشتر به یک سنسور اثرانگشت ادغام شده در دکمه هوم مجهز شده است. تبلت MediaPad M2 10 میزبان تراشه هشت هسته‌ای کرین 930 از چیپ‌ست MediaPad M2 که بر پایه معماری 64 بیتی طراحی گردیده به همراه 2 گیگابایت (در نسخه خاص 3 گیگابایت) حافظه رم است.

mediapad-1

هواوی حافظه داخلی 16،32 و 64 گیگابایتی را برای این تبلت که دارای ابعاد 239.8 در 172.75 در 7.35 میلی‌متر و وزن 500 گرم است در نظر گرفته و دوربین 13 مگاپیکسلی را در پشت و دوربین 5 مگاپیکسلی را در جلوی آن تعبیه کرده است.

البته ناگفته نماند که امکان دسترسی به فضای بیشتر نیز با بهره‌گیری از کارت حافظه جانبی وجود دارد. تبلت MediaPad M2 10 قرار است با بهره‌مندی از یک باتری 4800 میلی‌آمپری و رابط کاربری EMUI 3.1 در رنگ‌های طلایی و نقره‌ای راهی بازار شود.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.