سامسونگ طراحی داخلی نوت 5 را برای جلوگیری از خرابی در هنگام وارونه جا زدن قلم هوشمند آن تغییر داده است

پس بالا گرفتن صدای اعتراض خریداران گوشی‌های گلکسی نوت 5 در پی مشکلات به وجود آمده در هنگام جا زدن بالعکس قلم Spen این محصول، امروز اطلاعاتی به دست آمده که برملا می‌کنند سامسونگ به صورت مخفی در پی باز طراحی چینش قطعات داخلی نوت 5 برآمده است.

0

برخلاف نسل‌های پیشین، گلکسی نوت 5 به مکانیزم خروج نیمه‌خودکار قلم تجهیز گردیده است. در این محصول دیگر فرورفتگی برای بیرون کشیدن قلم وجود ندارد، با این حال مکانیزمی فنری تعبیه گردیده که با یک فشار SPen‌  به سرعت از جای خود بیرون خواهد آمد. این روش نه تنها باعث سهولت کار با قلم می‌شود، بلکه اطمینان خاطر کاربر را از قرار گیر صحیح آن پس از استفاده بالا می‌برد.

Pengate واژه‌ای است که با جستجوی آن می‌توانید مطالبی در خصوص نتایج مشکل آفرین جا زدن بالعکس قلم گلکسی نوت 5 شاهد باشید. این در حالی است که اگرچه در نگاه اول بروز این مشکل دور از ذهن به نظر می‌رسد اما شاهد نمونه‌های متعدد و گیرکردن S Pen در جای آن در نتیجه جا زدن وارونه این قلم بوده‌ایم. پیش از هر چیز باید همواره مدنظر داشته باشید که در جا زدن این قلم نهایت دقت را به عمل آورید. با این اوصاف در صورتی که قلم یادشده را به اشتباه جا زدید از وارد آوردن فشار در جهت آزاد کردن قلم از جای خود جدا پرهیز کنید.

به نظر می‌رسد مشکل مذکور به حدی همه‌گیر شده که سامسونگ از سر اجبار طراحی سیستم چینش قطعات داخلی گلکسی نوت 5 را برای جلوگیری از خرابی در هنگام وارونه جا زدن قلم هوشمند آن تغییر داده است.

note-5-motherboard-1-640x580

در همین رابطه تصویر فوق توسط یکی از مهندسان سامسونگ منتشر کرده که نشان می‌دهد در نسخه جدید گلکسی نوت 5 (نمونه سمت چپ) پین مشکی رنگی که هنگام جا زدن بالعکس قلم باعث گیر کردن آن می‌شد حذف و به جای آن سوئیچی فنری شکل جایگزین گردیده که مانع جا زدن بالعکس Spen می‌شود.

علاوه بر این ارسال کننده تصویر ادعا می‌کند که در مکانیزم جدید، قابلیت‌های نرم‌افزاری همچون Screen Off Memo و Air Command به طور خودکار در هنگام خارج کردن Spen فعال می‌شوند. علی ایحال هرچند طی چند وقت اخیر هیاهوی زیادی در رابطه با مشکلات قلم گلکسی نوت 5 برپا شده بود، با این با تعبیه مکانیزم جدید خروج، جای امیدواری است که دیگر در نسل بعدی نوت 5 شاهد بروز این دسته از مشکلات نباشیم.

cultofandroid

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.