مایکروسافت می‌گوید بیشتر پردازنده‌های جدید تنها با ویندوز 10 کار خواهند کرد

در آینده‌ای نه چندان دور هنگامی که یک پی‌سی مجهز به ویندوز 7 و 8 خریداری می‌کنید، با پیغامی مبنی بر پایان پشتیبانی از این سیستم‌عامل‌ از سوی مایکروسافت و امکان ارتقا رایگان به ویندوز 10 را دریافت خواهید کرد.

0

در همین راستا و در جهت سیاست‌گذاری جدید ردموندی ها در رابطه با تبدیل ویندوز 10 از محصول به یک سرویس قابل توسعه، به نظر می‌رسد اکثر تولیدکننده پردازنده در جهان همچون اینتل، AMD و کوالکام نیز در آینده‌ای نه چندان دور محصولاتی صرفاً سازگار با ویندوز 10 تولید خواهند کرد.

تا پیش از این به طور معمول دارندگان سیستم‌های قدیمی بابت عدم امکان ارتقا دستگاه خود به نسخه‌های جدید سیستم‌عامل ویندوز نگران بودند، این در حالی است که این نگرانی با اعلام سیاست جدید مایکروسافت و شرکای سخت‌افزاری آن وارد فاز جدیدی خواهد شد که در بدترین حالت درست کار نکردن قطعات داخلی دستگاه را به همراه دارد.

به اذعان مایکروسافت، پردازنده‌های نسل بعد اینتل با کد Kaby Lak، یا پردازنده‌های 8996 کوالکام و تراشه‌های Bristol Ridg شرکت AMD، تنها توسط ویندوز 10 پشتیبانی می‌شوند. این اقدام در جهت اجرای هرچه روان و بهینه‌تر ویندوز 10 بر روی نسل بعدی تراشه‌های موبایلی و دسکتاپی صورت می‌گیرد.

در همین حال مدیر بخش سخت‌افزار ردموندی‌ها تری مایرسون، اعلام کرد که دستگاه‌های قدرت گرفته از تراشه‌های نسل ششمی اینتل موسوم به اسکای‌لیک نیز اگر تا اواسط سال آینده به ویندوز 10 ارتقا پیدا نکنند، از دریافت به‌روزرسانی‌های جدید (به جز وصله‌های امنیتی) محروم خواهند شد. البته مشتریان و سازمان‌ها همچنان می‌توانند سیستم‌هایی خریداری کنند که از پردازنده جدید اسکای‌لیک اینتل پشتیبانی نمی‌کند.

سیاست‌گذاری جدید مایکروسافت بدون شک باعث رضایت هرچه بیشتر شرکای سخت‌افزاری این شرکت خواهد شد، زیرا آن‌ها را از زیر بار پر هزینه انتشار به‌روزرسانی‌های متعدد برای نسخه‌های مختلف ویندوز رهایی می‌دهد و در سوی دیگر باعث ترغیب هرچه بیشتر کاربران به استفاده از سرویس ویندوز 10 می‌شود.

theverge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.