قابلیت مترجم همزمان حالا برای تمام کاربران اسکایپ در ویندوز در دسترس است

به نظر می‌رسد گروه توسعه‌دهنده اسکایپ به مناسبت دهمین سال آغاز به کار این سرویس برنامه‌های فوق‌العاده‌ای ترتیب دیده است.

0

روز گذشته با شما از قابلیت جدید اسکایپ موسوم به “group video calling” سخن گفتیم؛ همان‌طور که از نام این قابلیت مشخص است، کاربران با بهره‌گیری از آن می‌توانند به صورت گروهی و البته رایگان با دوستان خود کنفرانس ویدئویی برقرار کنند.

در همین حال تیم توسعه‌دهنده اسکایپ ساعاتی پیش در وبلاگ خود از صادر شدن مجوز دسترسی همگانی کاربران نسخه دسکتاپی این سرویس به مترجم هم‌زمان اسکایپ خبر دادند. نسخه آزمایشی این سرویس حدود 6 ماه پیش برای افرادی که ثبت نام کرده بودند فعال گردیده بود. مایکروسافت حدود ۱۰ سال بر روی این پروژه سرمایه‌گذاری و وقت گذاشته و شاید سخت‌ترین مرحله، تبدیل و فهماندن بیان گفتاری به سیستم و سپس بیان نوشتاری آن بوده است.

شیوه کار این سیستم بدین ترتیب است که کاربر شروع به صحبت می‌کند، اسکایپ شروع به تشخیص صدا و تبدیل آن به متن کرده سپس متن صحبت‌های کاربر الف به زبان کاربر طرف مقابل ترجمه می‌شود. در مرحله آخر سیستم تبدیل متن به گفتار ترجمه را به‌صورت گویا برای کاربر مقابل می‌خواند. . این نکته را باید یادآور شویم که اسکایپ برای پایین آوردن میزان خطای ترجمه صوتی، متن آن را نیز در گوشه صفحه به فرد دوم نمایش می‌دهد.

جالب است که بدانید خطای این سرویس به حدی پایین است که باعث افزایش محبوبیت 400 درصدی استفاده از اسکایپ در فرانسه شده است. در همین حال بیشترین استقبال از این سرویس توسط کاربرانی آلمانی که به غنا تماس برقرار کرده‌اند صورت گرفته است. در هر صورت افرادی که از نسخه ویندوز 10 اسکایپ استفاده می‌کنند، اکنون می‌توانند مکالمات صوتی خود را به صورت لحظه‌ای به زبان‌های، انگلیسی، آلمانی، فرانسوی، چینی، ایتالیایی، پرتغالی و اسپانیایی ترجمه کنند.

علاوه بر این امکان ترجمه هم زمان متن‌های ارسال و دریافتی به 50 زبان دنیا از جمله زبان غنی پارسی امکان‌پذیر می‌باشد. این برنامه برای کاربرانی که قصد دارند به زبانی که آشنایی کافی با آن ندارند مکالمه کنند کاربردی بوده، از این رو تیم توسعه‌دهنده آن ابراز امیدواری کرده که در نسخه‌های بعدی تعداد زبان‌های پشتیبانی شده توسط سرویس مترجم افزایش یابد.

ubergizmo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.